وظایف بازرسی:
1-1- تهیه و تنظیم برنامههای بازرسی مستمر دورهای و یا موردی از واحدهای سازمان برای سنجش میدانی میزان عملکرد اقدام کنندگان با اهداف ، برنامهها ، دستور العملها و ضوابط و شاخصهای مورد ارزیابی دستگاه .
2-1- بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد مدیران و کارکنان با ارباب رجوع .
3-1- تهیه گزارشهای نوبهای در فواصل ماهانه ، سه ماهه ، شش ماهه , نه ماهه و سالانه برای اطلاع مدیر عامل از عملکرد واحدهای مختلف .
4-1- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها ، مدیریتها و کارکنان براساس بازرسیهای انجام شده.
5-1- کشف مفاسد اداری از طریق بازرسیهای آشکار و پنهان و ارائه گزارشهای لازم به مدیران ذیربط.
6-1- اعلام نظر در مورد میزان رضایت مردم از عملکرد کارکنان و مدیران به واحد امور اداری برای اعمال در وضعیت و مزایای استخدامی آنها درچارچوب قوانین و مقررات ذیربط .
2- وظایف پاسخگوئی به شکایات:
1-2- دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم ( مراجعین ) از واحدها و کارکنان سازمان .
2-2- بررسی و تحقیق پیرامون صحت یا سقم موضوع شکایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگوئی به شاکی .
3-2- پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان .
4-2- جمع بندی شکایات در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای مدیر عامل و سایر مراجع ذیربط به گونهای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد.
5-2- پیگیری از نتایج گزارشهای تهیه شده و همچنین ارسال پاسخ به شاکیان