سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

09 مرداد 1396 12:06 1733 بازدید

در کارگاه مهارت های زندگی مطرح شد

سبک زندگی ایرانی اسلامی تحت تأثیر فرهنگ غربی

سبک زندگی ایرانی اسلامی تحت تأثیر فرهنگ غربی


مدرس دانشگاه کاشان گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی ما تحت تأثیر سبک زندگی غربی قرار گرفته  است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، زهرا حسام‌ محمدی در کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی اظهار کرد: در کشور ما با وجود اینکه چند نسل از انقلاب نگذشته است تفاوت زیادی بین افکار، عقائد، باورها و آداب و رسوم نسل جدید احساس می‌شود که شاید ریشه اصلی آن درگیرشدن در اقتضائات آخرالزمانی است.
وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی ما تحت تأثیر سبک زندگی غربی قرار گرفته و تمام ابعاد زندگی ما را از مسائل فرهنگی و اخلاقی گرفته تامعماری، خوراک، پوشاک تحت الشعاع قرار داده است.
این مدرس دانشگاه، راهکار اصلی برای برون رفت از این معضل را بازگشت به خویش و خودباوری دانست که اسلام نیز روی آن تأکید فراوانی دارد.
محمدی تاکید کرد: برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی در ارتقاء علمی خانواده‌ها و دستیابی به این امر مهم صورت گرفته است.
وی در ادامه ضمن تاکید بر برقراری ارتباط موثر والدین با فرزندان نوجوان به 13 گام اساسی در این زمینه اشاره کرد.
این مسئول با بیان اینکه نوجوان تان را بپذیرید و دنیای او را درک و روشن صحبت کنید گفت: به نوجوان مسئولیت داده اما اور با دیگران مقایسه نکنید.
شایان ذکر است: پیاده‌روی هفتگی بانوان منطقه راوند در مسیر سلامت از فرهنگسرای المهدی(عج) تا امامزاده ولی بن موسی الکاظم(ع)، برپایی ایستگاه‌های‌ ورزش صبحگاهی و شامگاهی بانوان و آقایان در سالن ورزشی شهدا و بوستان شهدای راوند و برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی در هر هفته از ویژه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی فرهنگسرای المهدی(عج) است.
انتهای خبر/


نظرات کاربران