سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

10 خرداد 1395 13:22 3279 بازدید

قائم مقام معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران:

کاشان دارای هویت فرهنگی، تاریخی و علمی بالایی است

کاشان دارای هویت فرهنگی، تاریخی و علمی بالایی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مدیر عامل و پرسنل سازمان و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان با حضور علی محمد نائینی قائم مقام معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از سراهای محلات تهران بازدید کردند.

قائم مقام معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در نشست با مدیر عامل و پرسنل سازمان و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان از سرای محلات تهران، با اشاره به اینکه کاشان دارای هویت فرهنگی، تاریخی، علمی و انقلابی بالایی است گفت: تاریخ کاشان با شخصیت های بزرگ فرهنگی و انقلابی عجین شده و در شکل گیری انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش آفرین بوده است.

علی محمد نائینی افزود: در سال های اخیر با مدیریت جهادی تحولات بسیاری توسط شهرداری کاشان انجام شده که کاملا محسوس است.

وی خاطر نشان کرد: سراهای محله طرح جدیدی است که در سال های اخیر به منظور افزایش مشارکت مردم در امور محله و به منظور اجرای برنامه های اجتماعی توسط شهرداری تهران ایجاد شده است.

قائم مقام معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران افزود: در سراهای محله یازده خانه در محورها و موضوعات ورزشی، علمی، خانوادگی و هنری دایر شده است.

نائینی اذعان داشت: در شورایاری ها و سراهای محله، قانون مصوبی وجود ندارد و نیاز به قانون مجلس، مصوبه وزارت کشور و شورای عالی استان ها در این زمینه است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد 354 سرای محله در شهر تهران فعال هستند که عمده ترین وظیفه آنها شناسایی آسیب های اجتماعی و کنترل آنها در مقیاس محله است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، با اشاره به جایگاه و قدمت محلات در کاشان خاطر نشان کرد: یکی ازمهمترین اهداف شهرداری کاشان برگزاری ویژه برنامه های اجتماعی در محلات است.

حسین حیدریان، هدف از این بازدید را کسب تجربه و آگاهی از چالش های مواجه شده شهرداری تهران در شکل گیری و توسعه سراهای محله عنوان کرد تا شهرداری کاشان نیز با اطمینان خاطر در راستای شکل گیری سراهای محله تلاش کند.

علی هاشمی طاهری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان در ادامه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء، ایجاد سراهای محله در کاشان را در وهله اول نیازمند تبادل نظرات و تجربیات سراهای محلات تهران در راستای بهبود، اثربخشی و ارائه خدمات به مردم دانست.

مجید شمس نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: چگونگی روش ایجاد شورایاری ها و سراهای محله، قانون انتخابات و نحوه تشکیل چارت سازمانی نیازمند بررسی دقیق است.

مجتبی رضازاده مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز، نحوه ایجاد و کارکرد سراهای محله، تفاوت سراهای محله و خانه های فرهنگ، روش انتخاب اعضای شورایاری ها و فرایند انتخابات را خواستار شد.

شایان ذکر است: مدیر عامل و پرسنل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان طی سفر یکروزه خود از سراهای محلات جنت و شهادت تهران بازدید کردند.


نظرات کاربران