سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

13 آذر 1396 13:13 1475 بازدید

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان:

«زندان» نقطه پایانی آسیب اجتماعی است/به دنبال شناسایی علت‌ها باشیم نه معلول‌ها

«زندان» نقطه پایانی آسیب اجتماعی است/به دنبال شناسایی علت‌ها باشیم نه معلول‌ها

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، زندان را نقطه آخر یک آسیب اجتماعی دانست و بر لزوم امر پیشگیری از طریق اطلاع‌رسانی و شناسایی مصادیق جرم تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مرتضی والی‌زاده در حاشیه بازدید از اداره زندان کاشان که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر و برخی دیگر از مدیران شهری انجام پذیرفت اظهار کرد: رویکرد مدیریت شهری در سال‌های اخیر، ارتقای نوع فعالیت از خدمات شهری به نقش‌آفرینی اجتماعی است.

وی، همچنین با اشاره به فعالیت سازمان فرهنگی ورزشی برای شناسایی چالش‌ها و مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: این سازمان با شناسایی نیازها و مطالبات فرهنگی، ورزشی و شهروندی به دنبال پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، زندان را نقطه آخر یک آسیب اجتماعی دانست و گفت: باید پیش از رسیدن به این مرحله، با رصد مصادیق جرم و همچنین تبیین و اطلاع‌رسانی موثردر این زمینه،‌ از ارتکاب افراد به جرم پیشگیری کنیم.
والی‌زاده، عدم آشنایی مجرمین با قوانین را یکی از عوامل ارتکاب جرم در جامعه قلمداد و بیان کرد: باید ماهیت و اثرات مخرب جرم را به همراه موضع صریح قانون در قبال آن، برای جامعه به خصوص اقشار در معرض تهدید به درستی تبیین شود.
سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، همچنین از آمادگی این سازمان برای اجرای برنامه‌های مختلف در راستای کاهش عوارض و آسیب‌های اجتماعی با کمک سایر نهادها و مجموعه‌های شهرستان خبر داد.
رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این دیدار، آسیب‌های اجتماعی را مسئله ریشه‌ای و اساسی کشور دانست و اظهار کرد: تفاوت آمار پیشین و فعلی این حوزه بسیار قابل تأمل است که باید با نگاهی کارشناسانه و تخصصی آن را ارزیابی کرد.
علی رسول‌زاده، آموزش را رکن مهم برای مقابله با آسیب‌ها و مسائل اجتماعی ذکر و خاطرنشان کرد: برای حل مشکل باید نگاه ریشه‌ای و اثرگذار به آموزش و پرورش به عنوان نهادی انسان‌ساز و پرورش دهنده داشته باشیم.
وی، توجه ویژه مسئولان به دور از روزمرگی‌های اداری  در این بخش را خواستار شدو افزود: باید با عزمی همه جانبه و البته بهره‌گیری از نظر  متخصصان و کارشناسان گام‌های عملی در این زمینه برداشته شود.
رئیس شورای اسلامی شهر کاشان همچنین پیشنهاد کرد یکی از جلسات شورا با حضور رئیس اداره زندان‌ها با محوریت بررسی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و روش‌های پیشگیری از آن در این مرکز تشکیل شود.
در ادامه نیز رئیس اداره زندان کاشان نیز به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود و همچنین راهکارهای عملی برای کاهش آسیب‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی پرداخت.
انتهای خبر/


نظرات کاربران