سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

06 مرداد 1399 14:49 650 بازدید

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر :

بانوان مبلغ نقش موثری در تعالی و توسعه جامعه زنان دارند

بانوان مبلغ نقش موثری در تعالی و توسعه جامعه زنان دارند

 

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: بانوان مبلغ افراد پر تلاش و دغدغه‌مندی هستند که تعالی و توسعه جامعه زنان را رسالت خود می‎دانند و در این مسیر از هیچ تلاشی فرو گذار نیستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، عفت پدرام‌فر در جلسه کارگروه تخصصی حجاب و عفاف بسیج خواهران که در سالن جلسات شهرداری کاشان و با حضور نخبگان و مبلغین از جامعه بسیج خواهران تشکیل شد، اظهار داشت: بانوان بسیجی در حال حاضر نقش برجسته‌ای در تمام عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارند.

وی در این نشست که با حضور شهردار، مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، مدیر پایگاه بسیج شهدای پانزده خرداد، مسئول امور بانوان شهرداری برگزار شد، بیان کرد: به عنوان تنها بانوی عضو شورای اسلامی شهر تصمیم داشتم  تا برای رفع دغدغه‌های این عزیزان بتوانم فضایی مختص این قشر از جامعه در اختیارشان قرار گیرد ولی متاسفانه این امر میسر نشد و احداث فرهنگ‌سرای بانو  در سال گذشته تا حدودی خلع داشتن مجموعه ای ویژه بانوان را تکمیل کرد و در حال حاضر فعالیت‌های خوبی برای بانوان در این مرکز فرهنگی انجام می شود .

عضو شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: ما باید به دنبال جذب حداکثری در جامعه جوان باشیم کاشان متفاوت از کلان شهر‌های دیگر است و از بدو تاریخ به دارالمومنین و مهد بانوان نجیب، عفیف و مومن شهرت دارد که باید از پتانسیل‌شان در این فضا استفاده شود.

پدرام فر گفت: باید این موضوع را باور کنیم که در تربیت  و ارتقا جامعه فرهنگی،  زنان به عنوان مادران این جامعه می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند

در ادامه این نشست نیز شهردار کاشان با بیان اینکه تعالی عفاف و حجاب با سعادت و سلامت جامعه شهروندی برابر است، گفت: ما هم در این مسیر بنا به وظایف تعریف شده، اعتقادات قلبی و بضاعت سازمانی در کنار شما همراه و پیشرو خواهیم بود چرا که به این موضوع واقف هستیم که صاحبان اصلی شهر شهروندان هستند.

سعید ابریشمی‌راد اظهار داشت: مسئله عفاف و حجاب نیاز به همدلی و ایجاد حس مثبت انگیزی در جامعه دارد ما باید در این مسیر باهم حرکت کنیم و تلاش‌هایمان که یک هدف را دنبال می‌کند را ساماندهی و مدون کنیم تا به شکوفایی برسیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر خوب با ساختمان‌هایش شهر خوبی نمی‌شود بلکه مولفه یک شهر خوب مردم آن شهر هستند، بیان کرد: همه ما باید این باور را بپذیریم که فرهنگ ریشه در عمل ما دارد نه شعارهایمان پس باید در مسیر ارتقا این رویکرد کارهای بنیادی فرهنگی و اجتماعی رقم بخورد که از وظایف ماست.

  شهردار کاشان تصریح کرد: ما برای رسیدن به این مسیر مشترک نیاز به گفت و گو و ارتباطات بنیادین در این حوزه و تشکیل شوراهای مشورتی مثل کاری که در شورای معتمدین محلات و دیگر مجامع مشورتی در شهر ایجاد شد و خوشبختانه پاسخ مثبت هم گرفتیم، داریم.

شایان ذکر است در این جلسه بانوان مبلغ به بیان دغدغه ها و مسائل اجتماعی و  فرهنگی شهر پرداختند.


نظرات کاربران