سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

13 بهمن 1397 13:45 936 بازدید

به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب:

فراخوان چهارمین جشنواره نواهای انقلابی"ترنم بیداری" در کاشان اعلام شد

فراخوان چهارمین جشنواره نواهای انقلابی"ترنم بیداری" در کاشان اعلام شد

مدیر فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان از اعلام فراخوان چهارمین جشنواره نواهای انقلابی" با نام ترنم بیداری" خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مهدی فخرئی گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با توجه به تاثیر و لزوم خلق آثار هنری و فاخر، فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با توزیع فراخوان، اقدام به برگزاری چهارمین جشنواره نواهای انقلابی" ترنم بیداری" با رویکردهای نوین کرد.

وی با اشاره به اینکه شعارهای آهنگین آن دوران یکی از وجوه انقلاب اسلامی ایران بود که توسط میلیون ها انسان شیفته آزادی با الحان و ملودی های زیبا به گوش مردم جهان می رسید، اظهار داشت: چهارمین جشنواره نواهای انقلابی"ترنم بیداری"به عنوان یکی از برنامه های حوزه  فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان است که در بخش های اجرای صحنه ای، خیابانی – محیطی و بخش آواز(تک خوان) برگزار می شود.

وی، موضوع و محور این جشنواره را، چهل سالگی انقلاب اسلامی(غرور ملی، بصیرت، استکبار ستیزی)، ایثار و شهادت(شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و شهدای ترور)، مدافعان حرم، نهضت مقاومت و بیداری اسلامی، مهدویت و نهضت انتظار، ایران(حماسی، ملی و میهنی) ذکر کرد.

مدیر فرهنگ سرای مهر اذعان داشت: علاوه بر محورهای ذکر شده، آثاری که با بهره مندی از اشعار شاعران بومی، بازخوانی اشعار دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، مفاخر ملی مذهبی، سرداران و شهدای کاشان خلق و تولید شده باشد با نگاه ویژه در اولویت  انتخاب قرار دارند.

فخرئی اذعان داشت: شناسایی استعدادهای جوان و خلاق برای برنامه ریزی و تولید آثار غنی هنری، بهره گیری از ادبیات مفاخر ملی و معرفی انقلاب اسلامی به جهانیان، بهره گیری از ابزار هنر موسیقی در ترویج و تبیین مبانی و ارزش های اسلامی و فضایل اخلاقی، تبیین و معرفی گوناگون و ویژگی های ذاتی هنر ادبیات اسلامی و بسط و گسترش آثار تولیدی در سطح ملی و فراطی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: در بخش صحنه ای، دانش آموزان دختر و پسر هر دو مقطع ابتدایی و دبیرستان در گروه های جداگانه ، در بخش آواز(تک خوان) برادران با هر رده سنی به عنوان تنها شرکت کنندگان این بخش با یکدیگر به رقابت می پردازند و در بخش خیابانی- محیطی نیز فقط برادران در رده سنی آزاد به صورت غیر رقابتی حاضر می شوند.

 مدیر فرهنگ سرای مهر، شرکت در چهارمین جشنواره نواهای انقلابی" ترنم بیداری"را برای گروه های با احتساب نوازندگان حداقل 15 و حداکثر 20 نفر دانست و  یادآور شد: گروه های شرکت کننده با ارائه معرفی نامه از طرف مدرسه و کانون می توانند فقط با ارسال یک اثر در این رقابت شرکت کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه به تمامی نفرات شرکت کننده گواهی حضور در جشنواره ، به مدارس برگزیده لوح تقدیر و به گروه های برگزیده تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جوایز اهدا می شود، تصریح کرد: در فرایند این رویداد یک اثر ویژه به انتخاب ستاد برگزاری برای ساخت فیلم و اکران در رسانه های جمعی تعیین خواهد شد.


نظرات کاربران