سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

06 مرداد 1395 21:25 2257 بازدید

دکتر ساداتی نژاد:

برنامه محور بودن فعاليت هاي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان قابل تقدير است

برنامه محور بودن فعاليت هاي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان قابل تقدير است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، سید جواد ساداتی نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل، معاونان و مدیران فرهنگسراهای این سازمان اظهار کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با برخورداری از مدیریت و پرسنل جوان و با فکر خلاق، از  نخستین شاخصه نقش آفرینی فعال در حوزه فرهنگ و ورزش برخوردار است.

وی، حوزه فرهنگی را عرصه ای مهم و در عین حال مظلوم خواند و گفت: بر خلاف حوزه عمرانی که هرگونه فعالیت در آن دارای ظهور و بروز است اما در عرصه فرهنگ به دلیل ماهیت متقاوت آن این اثرگذاری در ظاهر قابل لمس نیست و بر طبق همین اصل، دستگاه های متولی امر فرهنگ جزو مظلوم ترین مجموعه های اجرایی محسوب می شوند.

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تدوین استراتژی ها و راهبردهای کلان توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان بیان کرد: در هر فعالیتی به خصوص امور فرهنگی داشتن برنامه یک ضرورت است و موجب می شود که اهداف اساسی در میان فعالیت ها و برنامه های روزمره گم نشود.

ساداتی نژاد اصلی ترین نشانه، شاخصه و برند کاشان را "فرهنگ " دانست و گفت: در تمام کشور کاشان را به دارالمومنین بودن می شناسند و سایر ظرفیت های منطقه نظیر آثار باستانی و صنایع دستی در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.

وی تأکید کرد: شیوه زندگی اصیل خود را فراموش کرده ایم و بعضی آداب که متعلق به ما نیست جایگزین رفتارها و عادات غنی فرهنگی ما شده است بنابراین اولویت در این زمینه باید احیای سبک زندگی دارالمومنین باشد.

رئیس اسبق دانشگاه کاشان، کاشان را شهری مردمی و نه دولتی قلمداد و عنوان کرد: کاشان تنها شهری محسوب می شود که وابسته به حضور شرکت های دولتی نبوده و قریب به اتفاق کارخانه ها ومجموعه های تولیدی آن توسط مردم و بخش خصوصی اداره می شود بنیانی که توسط افرادی نظیر ارباب تقضلی در این منطقه گذاشته شد.

ساداتی نژاد افزود: در عرصه فرهنگ نیز  عنصر تعیین کننده باید مردم باشند به عبارت دیگر فرهنگ نیز باید مردمی باشد نه فرهنگ دولتی چنانکه ناکارآمدی فرهنگ متکی به دولت را در مواردی نظیر حجاب و...مشاهده می کنیم.

وی کاشان را به واسطه مردمش دارای ظرفیت کم نظیر در سطح کشور دانست و بیان کرد: کاشان تنها شهری در کشور است که با وجود آنکه در طول دوران های مختلف پایتخت نبوده اما همواره دارای ظرفیت یک پایتخت بوده است که این امر ناشی از پتانسیل کم نظیر مردم این خطه است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، کار اصلی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، را سیاست گذاری، نظارت و مدیریت ذکر و تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت کانون ها و انجمن های مردمی و نیز هیئات مذهبی شهرستان عمده اجرای برنامه های فرهنگی توسط مردم صورت گیرد.

ساداتی نژاد، همچنین ابتکار استفاده از اساتید دانشگاه برای فرآیند نیازسنجی و یافتن خلأهای فرهنگی و اجتماعی منطقه توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان را ستود و خواستار استمرار فعالیت های پژوهشی توسط سازمان در عرصه های گسترده شهروندی شد.

وی در انتها با قدردانی از تلاش های شبانه روزی مجموعه سازمان فرهنکی ورزشی شهرداری کاشان بر لزوم توجه به رویکرد«نشاط ارزان» و نگاه ویژه در ارائه به خدمات فرهنگی به مناطق آسیب پذیر- از لحاظ اجتماعی-تأکید کرد.

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در پایان این نشست با حضور در مجموعه های مختلف سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، با فعالیت های قسمت های مختلف این سازمان آشنا شد.


نظرات کاربران