سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

04 دی 1396 11:26 1830 بازدید

به همت فرهنگسرای علامه فیض کاشانی(ره)

جشن شادیانه شب یلدا ویژه مددجویان زندان کاشان برگزار شد

جشن شادیانه شب یلدا ویژه مددجویان زندان کاشان برگزار شد

«جشن شادیانه شب یلدا» با حضور جمعی از مسئولان و مدیران شهری ویژه مددجویان زندان کاشان و خانواده‌های آنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، رئیس اداره زندان کاشان در این جشن که با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و برخی دیگر از مسئولان شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره زندان کاشان برگزار شد اظهار کرد: بهانه‌های مختلف می‌تواند با دورهمی خانوادگی، خرسندی و مسرت‌بخشی را به همراه داشته باشد.

سیدرضا موسوی خاطرنشان کرد: هدف از زندان شدن برخورد یا تنبیه بدنی نیست در واقع ورود افراد به زندان «اصلاح و تربیت» است که متاسفانه برخی به خاطر مشکلات اقتصادی، مالی، اجتماعی و ...به زندان ورود پیدا می‌کنند.

وی، با اشاره به یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی که همان " شب یَلدا یا شب چلّه" است افزود: این دورهمی خانوادگی مددجویان با پیوند فرهنگ بسیار زیبای ایرانیان که از طرف فرهنگسرای علامه فیض کاشانی(ره) برگزار شد قابل تحسین است.

چیدمان کرسی همراه با تنقلات شب یلدایی، برپایی نماز مغرب و عشاء، ضرب مرشد زورخانه و فرهنگ پهلوانی با ذکر «یا علی(ع)»، نمایش طنز با بازیگری مددجویان گرفتار در بند، اجرای بسیار دلنشین و زیبای گروه همصدا، سخنرانی، برگزاری مسابقه با حضور خانواده‌های مددجویان، اجرای موسیقی سنتی، نقالی‌خوانی، اهدای جوایز به نام‌های یلدا و برندگان در مسابقه، پخش صلوات خاصه امام رضا(ع)، برپایی ایستگاه گریم کودکان و نمایشگاهی از آثار هنرهای دستی مددجویان از ویژه‌برنامه‌های این جشن بزرگ بود.

البته این جشن با صحنه‌ها و نکات جالبی نیز همراه بود:

* کودکان و زنان چشم انتظار دیدار عزیزان خود بودند هم‌آنهایی که تنها به خاطر مشکل مالی در این شرایط قرار گرفته بودند و نزدیک‌ شدن لحظات دیدار را می‌شد از بي‌تابی خانواده‌ها متوجه شد

*درست لحظاتی که ورود نخستین مددجو با پریدن دختر تقریبا چهارساله در آغوش پدر همراه شد فضای به شدت احساسی بر این محفل حاکم شد.

*بعد از اقامه نماز توسط همه مددجویان در کنار خانواده هاشان با دورهمی خانوادگی، خود را برای یک شب خاطره انگیز یلدایی آماده کردند.

*پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی و نوای ضرب مرشد زورخانه و ذکر «یا علی» آغازگر برنامه بود.

* پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) که با صدای گرم آسیه زلفی همراه بود دختری را که سر به شانه پدر گذاشته بود همراه با ترکیدن بغض در گلو آرامشی را بر هم می‌زد تا بتواند برای پدر از امام هشتم ضامن آهو غربت پدر را به ورودش در کنار خانواده دوباره طلب کند.

*اجرای مسابقه خانوادگی که شور و هیجانی در کنار یکدیگر با پاسخگویی به سوالات غلط یا صحیح لبخندی را بر لب‌شان می‌نشاند که در کنج این لبخند غمی از عمق وجود آشکار بود.

*در نهایت این محفل یلدایی با ضیافت شام به اتمام رسید.

«جشن شادیانه شب یلدا» به همت به همت فرهنگسرای علامه فیض کاشانی(ره) و با همکاری اداره زندان، دانشکده فنی دخترانه کاشان، اداره میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار شد.

 

انتهای خبر/


نظرات کاربران