سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

25 مهر 1396 12:25 1553 بازدید

راهکارهای عطوفت در خانواده در کارگاه مهارت‌های فرزندپروری:

«محبت» غذای روح و روان است/بخشش فرزند به معنای اعتماد مجدد نیست

«محبت» غذای روح و روان است/بخشش فرزند به معنای اعتماد مجدد نیست

یک مشاور خانواده، محبت را غذای روح و روان دانست و گفت: فرزندان همانگونه که محتاج غذای جسم هستند به غذای روح  و روان که همان محبت است نیز نیازمند می باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان؛ حسن سرکار در کارگاه مهارت های فرزند پروری که ویژه والدین دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه کیهان برگزار شد اظهار کرد: تنها وظیفه پدر و مادر، انجام وظایف فردی و مسئولیت‌های مشخص در خانواده نیست بلکه مهم‌ترین تأثیرگذاری آنان ابراز محبت و دوست داشتن فرزندان است.

وی،‌ سپس به ذکر راهکارهای صمیمیت در خانواده پرداخت و افزود: «قدردانی»، یکی از عوامل مهم در این زمینه است چراکه باعث دلگرمی افراد خانواده در انجام مجدد فداکاری و ایثارگری می شود.

این روانشناس در عین حال بیان کرد: البته این به معنای انتظارات خارج از قاعده و مشروط کردن محبت و مهربانی به انجام قدردانی از سوی فرد و یا افراد دیگر خانواده نیست و با مفهوم کاسبی کردن در این زمینه متفاوت است.

سرکار، همدلی کردن را راه دیگر افزایش صمیمیت در خانواده قلمداد و عنوان کرد: نوازش کردن یکی از همین روش هاست با این تذکر که نوازش کردن در سنین مختلف متفاوت است به معنای دیگر شیوه نوازش برای فرزندان کودک با انجام آن با نوجوانان فرق دارد.

وی، ابراز محبت را عامل دیگر افزایش فضای گرم و صمیمی در خانواده‌ها ذکر و بیان کرد: استفاده آشکار از جملات محبت‌آمیز می‌تواند بسیار در زمینه انس و الفت میان فرزندان و والدین تأثیرگذار باشد و نباید پدر و مادر تنها تلاش شبانه‌روزی خود را برای این اظهار عشق کافی بدانند.

این مشاور خانواده، بیان انتظارات به طور غیرمستقیم را روش دیگر تقویت صمیمیت دانست و متذکر شد: این بیان اگر به صورت نصیحت باشد به هیچ وجه نمی‌تواند تأثیر درازمدت و حتی قابل توجهی داشته باشد اما اگر در قالب پیشنهاد عنوان شود علاوه بر نتیجه‌بخش بودن، زمینه صمیمیت را در خانواده بیش از پیش فراهم می‌کند.

کارگاه مهارت های فرزند پروری که ویژه والدین دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه کیهان به همت فرهنگسرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

انتهای خبر/


نظرات کاربران