شرح وظایف مدیر روابط عمومی سازمان
* برقراری ارتباط مستمر با رسانه های گروهی بمنظور انعکاس و تشریح دیدگاهها، اهداف، برنامه ها، مأموریتها و فعالیتهای سازمان.
* تهیه خبرنامه و گزارشهای ویژه خبری و سایر موارد اطلاع رسانی.
* برقراری ارتباط بین کارکنان سازمان از طریق انعکاس نظرات، پیشنهادات، انتقادات و نقطه نظرات به مسئولین سازمان.
* مطالعه و بررسی جراید معتبر و استخراج و دسته بندی مطالب رسانه های مختلف و خبرنامه ها و تهیه گزارشهای لازم در رابطه با موضوعات مطروحه با سازمان عنداللزوم تهیه جوابیه برای انعکاس در رسانه ها.
* تهیه و اجرای طرحهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی، تنظیم گزارشها و اطلاعیه های مختلف جهت آگاهی مخاطبین سازمان.
* هماهنگی، برنامه ریزی و انجام اقدامات بمنظور تنظیم و برگزاری مصاحبه ها، سمینارها، کنفرانسها، بازدیدها و جلسات با همکاری واحدهای ذیربط و ارزیابی آنها اعم از داخلی و خارجی.
* تهیه، بهره برداری و نگهداری کلیه اسناد تبلیغی، اطلاع رسانی، ارتباطات خبری مربوط به سازمان اعم از عکس، فیلم، اسلاید و گزارشهای خبری.
* انجام امور مربوط به هماهنگی امور تبلیغات در سطح کلی سازمان.
* بررسی و مطالعه در زمینه قوانین، مصوبات، دستورالعملها، بخشنامه ها و سایر موارد مشابه در زمینه برنامه های انتشاراتی و تبلیغاتی.
* انجام امور مربوط به جشنها و سوگواریها اعم از ملی یا مذهبی.
* برقراری تماس و ارتباط با شهرداری و سازمانهای وابسته.
* تهیه و تنظیم جوابیه به انتقادات و موارد مندرج در جراید و رسانه های گروهی
* انجام سایر امور محوله از طرف مدیر عامل سازمان.
واحد خبر و رسانه:
* تاکید بر تهیه ذکر محتوای کامل اخبار ارسالی، در کنار اطلاعات آماری، اهداف و برگزار کنندگان بلافاصله پس از اجرای برنامه
* تهیه اخبار توصیفی و گزارشی به فراخور برنامه ها
* تهیه مصاحبه با مدیر عامل، مدیران و مسئولین برای انعکاس و گزارش اخبار سازمانی
* تهیه مصاحبه با کارشناسان و اساتید حوزه های مرتبط در خصوص مسائل سازمانی
* لزوم تشکیل نشست خبری جهت ارائه گزارشات فصلی یا برنامه های شاخص
* لزوم تهیه گزارش پیرامون مسایل روز در سازمان
* لزوم ارتباط گیری مدیران روابط عمومی با منابع اخبار برای ارسال منظم اخبار
* لزوم ارسال گزارشات تصویری مرتبط با خبر به پیوست، هم چنین ارسال آرشیوی از تصاویر حوزه مربوطه جهت استفاده در اخبار متفاوت
* ارتباط مستمر و نظاممند با رسانهها در انعكاس اخبار و رویدادها، گزارشات و مطالب مختلف مرتبط با برنامهها و فعالیتهای سازمان جهت آگاهی شهروندان کاشانی.
* اقدام در جهت اطلاع از شایعات و اخبار كذب منعكس شده در رسانه ها درباره سازمان و بخشها و فعالیتهای مختلف آن و تهیه پاسخهای مناسب و ارسال به رسانههای مربوطه و پیگیری انعكاس پاسخها
* انجام هماهنگیها و فعالیتهای لازم به منظور حضور نمایندگان رسانهها و خبرنگاران خبرگزاریها و پایگاههای خبری و صدابرداران و تصویربرداران رسانههای تصویری و دیجیتال و ... در برنامهها، مراسم و مناسبتها و فعالیتهای سازمان
* برنامهریزی، هماهنگی لازم به منظور مصاحبههای عمومی و اختصاصی مسوولان و مدیران سازمان با اصحاب رسانه طبق برنامههای مشخص و با در نظر گرفتن تمام شرایط، مقتضیات و سیاستها و دستورالعملهای سازمانی
* ارتباط با خبرنگاران، خبرگزاری ها، روزنامه ها وسایر رسانه ها جهت انعکاس خبری
* انجام ساير امور محوله در حوزه وظايف سازماني از سوي مقام مافوق
شرح وظايف واحد تبلیغات و اطلاع رسانی :
* پیگیری انجام طرح های تبلیغاتی متناسب با فرهنگ شهری بومی کاشان
* انجام مشاوره امور تبلیغاتی از جمله تبلیغات، چاپ، اجرا و نصب
* انجام فضاسازی داخلی متناسب با فضای شهری و در مناسبت های ملی مذهبی با اطلاعیه، پوستر، پرچم، ریسه و ..
* پیگیری اکران طرح های تبلیغاتی در اماکن مشخص و متناسب با زمان برنامه ها
* پیگیری توزیع اقلام تبلیغاتی اعم از تراکت، پوستر و ...در سطح شهر و بین شهروندان
* طراحي و اجرا، چاپ و نصب بيلبوردها به مناسبت هاي مختلف دراجرای برنامه ها
* كنترل و نظارت تخصصی بر فعالیت رابطین «روابط عمومی» در واحدهای سازمان در حوزه ارتباطات و رسانهها.
* پشتیبانی و حمایت فنی، تخصصی، اجرایی و عملیاتی از «رابطین روابط عمومی» در واحدهای تابعه ی سازمان و فعالیتها و برنامههای ایشان در حوزه ارتباطات و رسانه.
* تدوین، توسعه و به روزآوری برنامه سالانه روابط عمومی در حوزه ارتباطات و رسانهها و پیگیری و برنامهریزی عملیاتی به منظور اجرا.
* تدوین و به روزآوری تقویم برنامههای رسانهای عمومی و یا خاص سازمان در قالب ملاقاتها و نشستهای مسوولان و مدیران سازمان با اصحاب رسانهها و جراید (به صورت عام یا خاص) و یا با اقشار مختلف مردم و یا با كارشناسان در حوزههای مختلف و مرتبط با فعالیتهای سازمان.
* انجام ساير امور محوله در حوزه وظايف سازماني از سوي مقام مافوق