سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

04 آذر 1395 21:48 2047 بازدید

عصر امروز

آئین غبارروبی گلزار شهدای کاشان برگزار شد

 آئین غبارروبی گلزار شهدای کاشان برگزار شد

 آئین غبارروبی گلزار شهدای کاشان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با حضور گسترده بسیجیان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، سرهنگ رضا کوهکن فرمانده گردان 115 لشگر 14 امام حسین(ع) عصر امروز در آیین غبارروبی گلزار شهدای کاشان ضمن اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج و عرض تسلیت به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) اظهار داشت: بهترین مورد استفاده، شهدا هستند و ما به معنی واقعی کلمه مدیون شهدا هستیم زیرا با وجود ناامنی در اطراف کشور، ایران در آرامش است و این امنیت را مدیون خون شهدا هستیم.

وی عمل به سیره شهدا را روش ادای دِین به شهدا برشمرد و افزود: اولین ویژگی مشترک شهدا ولایت مداری است و این مورد در خاطرات، وصیت‌نامه شهدا و بیان خانواده‌های آنها به وضوح مشهود است در حالی که در زمان حصر آبادان با دستور امام راحل مبنی بر شکست حصر آبادان، شهدا با نثار جان خود به فرمایشات وی عمل کردند.

کوهکن سخن مشترک شهدا را پشتیبانی از ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: بر همین اساس امام راحل ولایت فقیه را همان ولایت رسول الله دانست و دشمنان اسلام نیز این امر را به خوبی متوجه شدند؛ لذا هدف آن‌ها اصل ولایت فقیه است و در زمان بیداری اسلامی رهبر آن منطقه را محصور می‌کنند و انحصار شیخ زکزاکی و شیخ نمر گواه این مطلب است.

وی دومین ویژگی مشترک شهدا را توجه به روزی حلال عنوان کرد و تصریح کرد: بر طبق روایات اگر دین ده قسمت باشد، 9 قسمت آن کسب روزی حلال است و به همین دلیل شهدا به کسب روزی حلال توجه زیادی می‌کردند.

فرمانده گردان 115 کاشان احترام به پدر و مادر را ویژگی سوم مشترک شهدا دانست و گفت: دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که موفقیت نظام با احترام به والدین میسر است و در این راستا از طریق رسانه‌های مختلف احترام به والدین را در نظر جوانان کمرنگ جلوه می‌دهند در حالی که این امر در قرآن به صراحت بیان شده است و بعد از اطاعت خداوند، احترام به والدین مورد تاکید قرار گرفته است.

کوهکن ظلم ستیزی و روحیه انقلابی‌گری و مبارزه با کفر را ویژگی چهارم شهدا عنوان کرد و ابراز داشت: جانبازان و بسیجیان پس از پذیرش قطع نامه توسط امام گریه می‌کردند و سازش با دشمن را ننگ می‌دانستند و از دشمن و مقابله با آن ترسی نداشتند در حالی که ترس از دشمن نشانه کمبود ایمان در فرد است.

وی ساده زیستی و پرهیز از اشرافی‌گری را از دیگر ویژگی مشترک شهدا دانست و افزود: امر معروف و نهی از منکر در میان شهدا از توجهی ویژه‌ای برخوردار بود و در این راستا امام صادق (ع) بر عدم استجابت امتی که فریضه امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده‌اند، تاکید کرده است.

فرمانده گردان 115 کاشان با بیان اینکه شهدا به اهل بیت ارادت ویژه‌ای داشتند، اظهار داشت: شهدا به حضرت زهرا ارادت خاصی داشتند و نمونه کوچک آن در خاک‌های نرم کوشک شاهد بودیم در حالی که هر عملیاتی با رمز "یازهرا" شروع شود به پیروزی ختم می‌شد و آن حضرت مادر امت اسلامی هستند.

کوهکن کمک به دیگران و از خودگذشتگی و به یاد مرگ بودن را از دیگر ویژگی‌های مشترک شهدا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در روز قیامت باید پاسخگوی شهدا باشیم و به همین جهت به زیارت اهل قبور در جهت توجه به قیامت و یاد مرگ بودن توصیه شده است و در این راستا شهدا دائم‌الذکر بودند و از حرف بیهوده دوری می‌جستند.

منبع: تسنیم


نظرات کاربران