سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

18 آذر 1395 07:50 1863 بازدید

گفتگو با یک دانشجوی تشکیلاتی دانشگاه کاشان؛

ارتقای توان علمی، مهمترین وظیفه دانشجوی انقلابی

ارتقای توان علمی، مهمترین وظیفه دانشجوی انقلابی

مصطفی طالاری، دانشجوی رشته آمار دانشگاه کاشان است که علاوه بر فعالیت در حوزه تخصصی آمار و کاربردها، سابقه فعالیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه و سطح شهرستان را نیز دارد. او در گفتگویی از رسالت های دانشجوی تزار انقلاب گفت و ضمن وضع‌سنجی دانشگاه و تشکل های دانشجویی، نقدها و نظراتش را برای اصلاح آسیب های دامنگیر دانشگاه بیان کرد.

وی مهمترین وظیفه دانشجوی مؤمن و انقلابی را در این مقطع زمانی، ارتقای توان علمی در رشته دانشگاهی خود عنوان کرد و افزود: در مرحله بعد از قوت تحصیلی، فعالیت های منسجم فرهنگی و سیاسی لازم است.

عضو شورای مرکزی کانون گفتمان دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: دانشجویی که قصد انجام کار فرهنگی می کند، در ابتدا باید خود مؤدب به آداب باشد تا کارش و حرفش در دل مخاطبش تاثیر کند.

طالاری ضمن مردود دانستن تنش ها و گاردگیرها بین تشکل های دانشجویی تصریح کرد: تشکل‌ها و کانون‌های سیاسی و فرهنگی دانشگاه باید بدانند که در نظام اسلامی در یک جبهه قرار دارند؛ اگر چه طرز فکرها و روش‌های پیشنهادی‌شان برای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف نظام اسلامی متفاوت است.
عضو هیئت موسس مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه کاشان افزود: تشکل‌های انقلابی بهتر است به جای موضع گیری نسبت به سایرین، روشنگری و بصیرت افزایی کنند و طرف مقابل را دشمن یا مغرض ندانند؛ چون در این فضاست که حق خود را نشان می‌دهد و افراد به سمت آن جذب خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانشجوی تراز انقلاب اسلامی باید با سبک زندگی خودش بهترین راه و موثرترین روش فرهنگ سازی را در دانشگاه و جامعه به وجود آورد، ابراز کرد: این امر محقق نمی‌شود، مگر با پیشرفت همه جانبه در تمام شئونات زندگی که این هم با نظم، برنامه ریزی، همت و تلاش مضاعف به دست می آید.

این دانشجوی بسیجی گفت: دانشجوی مومن و انقلابی فقط و فقط با فعالیت جهادی می تواند در این عرصه مهم وارد شود و نامش را دانشجوی انقلابی بگذارد؛ وگرنه در درس یا فعالیت های سیاسی، فرهنگی یا روابط خانوادگی و مسائل زندگی‌اش دچار مشکل خواهد شد و نخواهد توانست همه آنها را به نحو احسن و مناسب با صفت «انقلابی» متصل به «دانشجو» اداره کند.

 

طالاری با اشاره به اینکه دانشگاه فرصتی برای ساختن و پرورش خود است، عنوان کرد: دانشگاه محل تمرین فعالیت هایی است که باید بعدها در جامعه بزرگتری آنها را موثرتر و دقیق تر انجام دهیم.
مدیرمسئول و سردبیر نشریه دانشجویی کلمه عبور دانشگاه کاشان گفت: به نظرم باید کار کارشناسی مجددی روی رشته های موجود در دانشگاه ها صورت بگیرد؛ چه از لحاظ نیاز جامعه و کشور و چه از لحاظ کیفیت دروس و مهارت های لازم برای آن رشته.

وی افزود: دانشگاه نباید به بطالتگاه عمر تبدیل شود و مسئولان و دولت باید از هدر رفتن این همه استعداد و نیروی جوانی جلوگیری کنند.

مامور ویژه موسسات شهرستان در ستاد سرشماری نفوس و مسکن کاشان با هشدار در مورد اینکه بزرگترین اسراف جامعه ما در دانشگاه ها رخ می دهد، خاطرنشان کرد: آیا به جای اینکه هشت سال از عمر یک جوان را در رشته‌ای که نه نیاز جامعه و نه اثربخش است تلف کنیم-به این بهانه که فقط او را سرگرم کرده باشیم تا مشکل اشتغالش را به تعویق بیندازیم یا هر سیاست دیگر-، بهتر نیست او را وارد مسیر دیگری کنیم که به حال کشور و نظام مفید باشد و این استعداد و نیرو و هزینه به هدر نرود؟
به گفته وی، این راه و متد آموزشی کشور، جز به هدر دادن مقدار عظیمی از نیروی انسانی کشور، چیزی دیگری عاید کشور نمی‌کند.

طالاری در این رابطه افزود: وزرای علوم و بهداشت یکی از پی دیگری می روند و می آیند و هیچکدام از مسئولان مربوطه در صدد اصلاح این شالوده غلط بر نمی آیند.

وی ادامه داد: مسئولان بیشتر به فکر این هستند که با ترفندهایی، هزینه های صرف شده را از دانشجو بگیرند؛ دریغ از اینکه مهمترین هزینه، همین نیروها و استعدادهاست که به هیچ گونه نمی توان آن ها را بازگرداند.
این فعال دانشجویی در پایان توصیه کرد: در وضعیت فعلی، خود دانشجو باید خلاق و ایده‌پرداز باشد و با استفاده از علم و مهارتش وارد بازار کار و صنعت شود و بتواند توجه آن بخش را به توانایی هایش جلب کند.

منبع: کاشان اول


نظرات کاربران