سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

02 خرداد 1402 14:15 311 بازدید

به مناسبت روز ملی جمعیت برگزار شد:

دورهمی با شکوه دوقلوها و چند قلوها در تالار شهر

دورهمی با شکوه دوقلوها و چند قلوها در تالار شهر

در روز ملی جمعیت بیش از ۳٠٠ دو قلو و چند قلو همسان و ناهمسان با شرکت در جشنی که به همت مدیریت امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با مشارکت دبیرستان دخترانه معارف شکل گرفت، دور هم جمع شدند.

رویکرد این گردهمایی که با استقبال پرشور دو قلو ها و چندقلو های کاشانی و با حضور شهردار، عضو شورای اسلامی شهر، مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی در تالار شهر انجام شد، ارج نهادن به کانون خانواده و ایجاد نشاط اجتماعی عنوان شده است. 

در این جشن که ابوالفضل آقاخانی اجرای آن را بر عهده داشت، علاوه بر سخنرانی حسن بخشنده امنیه شهردار کاشان پیرامون اقدامات مدیریت شهری در هفته ملی جمعیت، محمدرضا جمالی در رابطه با بررسی علمی دوقلویی، انواع آن و ژنتیک دو قلوها و سیدرضا واجدی کارشناس مذهبی و خانواده با موضوع خلقت انسان و دوقلوها به روایت آیات قرآن سخنرانی کرد و ضمن یاد شهید حسن باژن از برادر دوقلوی او تقدیر شد.

اجرای گروه سرود از مدرسه معارف، نمایش طنز، همخوانی سرود حماسی"ای ایران"، تبجیل از هنرمند معلول فاطمه حمامی که خواهر دوقلوی خود را از دست داده و هنرنمایی هنرمندان گروه سیرک امپراطور از دیگر برنامه‌های جشن دوقلوها بود که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بزرگداشت روز ملّی جمعیّت و به منظور پرداختن به مقوله‌ی خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت اجرا شد.  

نکته قابل توجه در این برنامه که برای نخستین‌بار در کاشان شاهد در کنار هم بودن  ۳۰۰ دوقلو و چندقلوی ۷ تا ۷۰ سال کاشانی بودیم، حضور قاریان و هنرمندان دو قلو بود که برای مخاطبین خود اجرای برنامه داشتند. و علاوه بر برنامه‌های شاد و مفرّح، برنامه‌هایی با هنرمندی دوقلوها و چندقلوهای حاضر در جلسه اجرا شد.


نظرات کاربران