سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

28 خرداد 1402 11:15 351 بازدید

با رویکرد محله محور کلید خورد:

شروع کارگاه «یک فنجان زندگی شیرین» از بلوار کارگر

شروع کارگاه «یک فنجان زندگی شیرین» از بلوار کارگر

 نخستین جلسه از سلسله کارگاه‌های « یک فنجان زندگی شیرین» از سری برنامه‌های فرهنگ‌سرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، ویژه بانوان بلوار کارگر تشکیل شد. 

این رویداد اجتماعی قرار است طبق برنامه ریزی انجام شده در قالب کارگاه‌های آموزشی و مشاوره ازدواج، خانواده،  فرزندآوری و مهارت‌های زندگی به صورت رایگان و محله محور در محلات مختلف شهر برگزار شود و در نخستین جلسه آن بانوان بلوار کارگر با روش‌های شاد زیستن در زندگی آشنا شدند.

در این کارگاه آموزشی، که به میزبانی مسجد حضرت ام البنین(س) انجام شد، دکترای روانشناسی عمومی و مدرس دانشگاه در سخنانی راهکارهای دوری از استرس با رویکرد تقویت ارتباطات موثر با اطرافیان را تبیین نمود و به مواردی همچون تکنیک حل مسأله، پذیرش به جای تحمل، ایجاد فضای ارتباطی مطلوب و دلپذیر برای خود و افراد خانواده از طریق آراستگی و استفاده از کلام اثربخش اشاره کرد.

اندیشه گلشن با اشاره به آموزه‌های قرآنی، تقوای الهی و توکل به خداوند در مواجهه با مشکلات، قناعت پیشگی، دوری از چشم و هم چشمی و مقایسه باطن زندگی خود با ظاهر زندگی دیگران را از جمله موثرترین روش‌های دسترسی به زندگی سرشار از آرامش و رضایت برشمرد.

 وی در پایان ضمن ارائه تمرین‌هایی برای ارتقای حس مثبت و نشاط درونی، به سوالات بانوان مرتبط با موضوع کارگاه پاسخ گفت.


نظرات کاربران