سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

10 آذر 1400 11:49 1005 بازدید

سومین پیک شهروندی رونمایی شد:

آموزش‌ به دانش‌آموزان در جشنواره روبه‌راه با پیک شهروندی

آموزش‌ به دانش‌آموزان در جشنواره روبه‌راه با پیک شهروندی

سومین شماره پیک شهروندی که در 19 صفحه با موضوع استفاده از حمل و نقل عمومی، ترافیک و نقش عوامل انسانی و ساختاری در این موضوع توسط امور شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تدوین شده با حضور مسئولین در فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، رئیس سازمان با بیان اینکه برای آموزش مفاهیم شهر و شهروندی به دانش‌آموزان، سال گذشته طرح پیک شهروندی را با موضوع بازیافت و تفکیک زباله از مبدا و فضای سبز شهری اجرا کردیم، گفت: امسال نیز دومین شماره آن با موضوعات شهرسازی در تابستان تدوین شد که آموزش‌های شهروندی لازم را به دانش‌آموزان ارائه ‌کنیم.

محمدحسین واحدیان با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات موجود در شهر ریشه فرهنگی دارد، برگزاری این گونه اقدامات نظیر جشنواره"روبه راه" و تدوین و انتشار پیک شهروندی را اصولی‌ترین نوع فرهنگ سازی دانست و ابراز امیدواری کرد تا با آموزش دانش‌آموزان از طریق پیک شهروندی بتوان فرهنگ شهروندی را ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه این پیک مهارت محور و ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است از اداره آموزش و پرورش تشکر کرده و اظهار کرد: این پیک که قرار است با همکاری این اداره توسط فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ در بیش از ۴۰ مدرسه شهرستان کاشان توزیع شود می‌تواند موجب کسب مهار‌ت‌های آموزشی، آگاهی و افزایش دانش کودکان و دانش‌آموزان نسبت به حقوق شهروندی شود.

واحدیان یادآور شد: در سومین شماره پیک شهروندی تلاش می‌کنیم تا مخاطبین را در قالب یک داستان هدفمند در فضای شهری با ناهنجاری‌های موجود در حوزه ترافیک آشنا و از طریق چالش ها و سوالات مختلف تعامل آن‌ها با موضوعات را افزایش دهیم و با استفاده از ابزار هنر و مولفه‌های آن مفاهیم ترافیکی و حمل و نقل را بازگو و فرهنگ سازی کنیم.

سومین جشنواره آموزش شهروندی با نام"روبه راه" شامل تولیدات رسانه‌ای، پرفورمنس،کمپین محیطی، اتوبوس گردشگری، پیک شهروندی و رادیو ترافیک است که از 20 مهر الی 26 آذر با محوریت ترافیک و حمل و نقل عمومی با تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با مشارکت سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در سطح شهر کاشان انجام می‌شود.


نظرات کاربران