سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

23 اردیبهشت 1397 15:00 980 بازدید

با حضور خانواده های کاشانی رقم خورد

برپائی جشن بازیافت در سالن ورزشی صالحین شهرک خاتم الانبیاء

برپائی جشن بازیافت در سالن ورزشی صالحین  شهرک خاتم الانبیاء

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی(ره)،اقدام به برگزاری"جشن بازیافت" با حضور خانواده های کاشانی در شهرک مسکونی خاتم الانبیاء(مسکن مهر) کاشان نمود.

مدیر فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی(ره) گفت: در راستای آموزش و فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند، همزمان با"سومین جشنواره فرهنگ شهروندی"ویژه برنامه ای در قالب جشن بازیافت در سالن فرهنگی ورزشی صالحین شهرک خاتم الانبیاء کاشان برگزار شد وشهروندان از نزديك با اصول و قواعد زندگي شهرنشيني و مدیرت پسماند آشنا شدند.

 محمد زارع اظهار داشت: به منظور بهینه سازی مدیریت جمع آوری پسماندها، آموزش و مشارکت شهروندان در این زمینه، شناخت خانواده ها با مواد زائد قابل بازیافت،ارتقای مشارکت شهروندی، جنگ آموزش بازیافت پیرامون طرح تفکیک زباله تر و خشک  با همکاری شرکت بازیافت پسماندهای کاشان و آران و بیدگل به اجرا در آمد و فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی(ره) تلاش نمود همگام با برگزاری این جشن شاد ، شهروندان را با روش تفکیک پسماندهای مختلف در منزل آشنا سازد  تا خانواده ها در امر بازیافت گام های موثری بردارند.

وی یادآور شد: طی این جشن  به منظور مشارکت خانواده ها در امر حفاظت از محیط زیست، فراگیری طرح تفکیک از مبدأ و انتقال آن به خانواده و سایرین علاوه بر ارائه نکات آموزشی، گروه نمايشي متشکل ازهنرمندان بومی منطقه کاشان در فضاي صميمي، به اجرای برنامه هاي شاد و مفرحی از جمله تئاتر طنز، مسابقه  و برنامه هاي متنوعی با محوریت بازیافت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: در جشن بازیافت رشیدنیا، کارشناس شرکت بازیافت پسماندهای کاشان و آران و بیدگل، در کنار برنامه ای شاد، ایستگاه های ثابت بازیافت در شهر کاشان را جهت تحویل اقلام بازیافتی معرفی وآموزش راه های کاهش پسماند در خانه، هنگام خرید، ادرات،کاهش پسماند در مراسم و تعطیلات را مطرح نمود.

مدیر فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی(ره) با اشاره به اینکه قسمت اعظم زباله‌های خشک ارزشمند و قابل بازیافت را کاغذ و مقوا تشکیل می‌دهند گفت: در جشن بازیافت با هدف تشویق خانواده ها بویژه دانش آموزان در قبال تحویل و مبادله کاغذهای باطله و همچنین شیشه، هدایای ارزشمندی اهدا شد.

محمد زارع ، با اشاره به ارتقاء آموزش فرهنگ شهروندی و افزایش آگاهی شهروندان در امر تفکیک زباله از مبدا و جمع آوری مواد زائد قابل بازیافت، انگیزه برگزاری این جشن را تشویق شهروندان به این امر، همچنین ارتقای فرهنگ مدیریت پسماندها و حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و اظهار داشت: در صدد هستیم مشابه این جشن را نیز ویژه ساکنین منطقه لتحر و حسن آباد  کاشان نیز برگزار کنیم.

گفتنی است"سومین جشنواره فرهنگ شهروندی"یکی از برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان است که توسط ادره فرهنگ شهروندی یا همکاری فرهنگ سراهای مهر،معراج و فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی با هدف معرفی استاندارهای لازم برای داشتن یک شهر ایده آل و آشنایی شهروندان با فرهنگ شهروندی برای سومین سال متوالی در سطح شهر کاشان اجرا شد.


نظرات کاربران