سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

23 خرداد 1397 09:08 925 بازدید

در کاشان پایتخت کتاب ایران انجام می شود

رقابت تنگاتنگ کودکان و نوجوانان در چشمه آب طلا

رقابت تنگاتنگ کودکان و نوجوانان در چشمه آب طلا

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مرتضی والی زاده گفت: مسابقه"کتاب بخون، جایزه بگیر" در راستای این که کتاب‌خوانی می‌تواند خلاقانه و مفرح باشد می‌کوشد تا کودکان را به مطالعه تشویق کند و کودکان تشویق می‌شوند تا داستانی را که می‌خوانند، در ذهن خود به تصویر بکشند و داستان‌های تازه ای بنویسند، ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

وی افزود: در این رویداد فرهنگی که یکی ازفعالیت‌های ترویجی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان پیرامون ارتقا فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و درراستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است از کودکان خواسته شده تا ضمن مطالعه کتاب و بهره مندی ازموضوع آن سعی کنند  با استفاده از قوه خلاقیت خود داستان و قصه جدیدی را خلق کنند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با بیان اینکه در این مسابقه کتاب"چشمه ی آب طلا" با موضوع حماسه ی کودکان در اقتصاد مقاومتی نوشته حمید جیحانی انتخاب شده ، افزود: این مرحله با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین دانش آموزان و ترغیب مخاطبان و ایجاد انگیزه برای مطالعه برگزار می شود.

والی زاده هدف از برگزاری مسابقه"کتاب بخون، جایزه بگیر"را ترویج فرهنگ مطالعه وکتابخوانی در بین مخاطبان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس برای تولید و اشتغال و حمایت از مصرف کالاهای داخلی و همچنین گسترش خلاقیت در کودکان، ایجاد عادت به کتاب‌خوانی، علاقه و عادت به مطالعه در کودکان عنوان کرد.

وی یادآورشد: داوطلبین فعالیت فرهنگی"کتاب بخون، جایزه بگیر"می توانند با مراجعه به فرهنگ سراهای مهر،معراج،علامه فیض کاشانی و فرهنگ سرای المهدی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و حتی آموزشگاه شهید هاشمی واقع در میدان امام حسین(ع) ونوشت افزار انصار بلوار مفتح – میدان چهارده معصوم با تهیه کتاب علاوه بر بهره مندی از آن  و شرکت در این رقابت و تغییر ده صفحه آخر کتاب از جوایز نقدی این مسابقه  که شامل30 میلیون ریال جایزه نقدی برای سی نفر به قید قرعه است بهره مند شوند.

گفتنی است طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این مسابقۀ کتابخوانی اواخر تیرماه با حضور مسئولین، نویسنده کتاب، ناشرین و مخاطبان کتاب برگزار و پس از بررسی‌های کارشناسی به نفراتی که با خلاقیت خود قصه ی جدیدی خلق وبهترین خلاصه‌ها را تهیه کرده باشند به قید قرعه جوایزی اهدا می گردد.

شایان ذکر است مسابقه کتابخوانی"کتاب بخون، جایزه بگیر"یکی از برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان است که به کوشش مرکزآموزش فجر این سازمان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کاشان اجرا می شود.

"چشمه‌ی آب طلا"داستانی جذاب و ماندگار در حوزه کودک و نوجوان است که اتفاقات پر از هیجان یک دهکده را با رهبری یک مرد الهی به نام"آقا سید بابا" و همکاری کودکان حکایت می کند.

دهکده‌ای که بازرگانان و کدخدا با تغییر سبک زندگی مردم، آنان را به تجمل گرایی، خوش‌گذرانی، تنبلی و اسراف واداشته‌اند و «آقا سید بابا» با شیوه‌ی اقتصاد مقاومتی تدبیری می اندیشد که دهکده با کمک کودکان از دست دشمنان نجات پیدا کرده و مردم برای همیشه از خواب غفلت بیدار می شوند.


نظرات کاربران