سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

22 مرداد 1403 21:09 49 بازدید

با رویکرد فراگیر شدن مباحث و موضوعات مختلف شهروندی انجام شد:

آموزش تفکیک زباله از مبداء به نونهالان کانون فاطمیه کاشان در «زنگ شهروندی»

 آموزش تفکیک زباله از مبداء به نونهالان کانون فاطمیه کاشان در «زنگ شهروندی»

با توجه به اهمیت گسترش فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و ضرورت آموزش آن از سنین کودکی، در برنامه «زنگ شهروندی» تفکیک زباله از مبداء به نونهالان کانون فاطمیه خیابان امام خمینی(ره) آموزش داده شد.

از آنجا که کودکان در سنین پایین آماده دریافت تجربیات بیشتر هستند بر این اساس مدیریت‌ آموزش‌ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، برنامه‌ای آموزشی ویژه پسران ۶ تا ۱۲ سال در فرهنگ‌سرای معراج تدارک دید تا کودکان آموزش تفکیک بازیافت و پسماند ببینند.

 در برنامه آموزشی«زنگ شهروندی» با توجه به اینکه کودکان با پذیرش مسئولیت بهترین سفیران آموزش در خانواده‌ها هستند، مهدیه مردان کاشانی کارشناس شرکت بازیافت و مدیریت پسماند منطقه کاشان به عنوان همیار آموزش، کودکان را با مفاهیم شهروندی، زباله تر و خشک، بازیافت و مواد بازیافتی و مسائل زیست محیطی آشنا کرد. 

مدیریت‌ آموزش‌ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به منظور فرهنگ سازی در رابطه با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر با مشارکت عمومی شهروندان تلاش کرد با آموزش مفاهیم شهروندی همراه با نمایش، بازی و خلاقیت، مسابقه با جایزه و ساخت کاردستی کلاژ با مواد بازیافتی در قالب یک دورهمی به یاد ماندنی و در برنامه «زنگ شهروندی» قدمی در راه گسترش و آموزش در بین کودکان بردارد.


نظرات کاربران