همزمان با نیمه شعبان، جشنواره «طبخ آش محلی» به اهتمام فرهنگسرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در خانه تاریخی طباطبائی اجرا شد.
علاقهمندان با شرکت در این جشنواره که با حضور اقوام مختلف ایرانی مقیم کاشان با رویکرد نشاط اجتماعی در جامعه از طریق ایجاد فضای رقابتی سالم، حفظ آئین و سنتهای ماندگار و به منظور بهرهمندی از هنر افراد خلاق در تزئین، سفرهآرایی و ترویج فرهنگ سفره ایرانی اجرا شد، لحظات شادی برای خود رقم زدند.
در پایان این رقابت که با داوری مهدی مجتباییفر، صدیقه محزون و زهرا ادیب انجام شد، بر اساس سلامت مواد غذایی، رایحه و طعم مطلوب، تزیین مناسب و به کارگیری خلاقیت در فرایند طبخ، معصومه ذنوبی با دو نوع آش دوغ گلپایگان و آش دوغ و سیرابی اراک، زهرا جمالی با آش درنجوش ابرکوه یزد و فرشته زنگنه با آش سبزی بوشهر به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.
در پایان این رقابت که با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران در قالب جشنی شاد اجرا شد، از برگزیدگان با اهدا هدیه تقدیر به عمل آمد.

