سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

14 بهمن 1395 09:45 1687 بازدید

کارشناس رسانه ملی:

انقلاب اسلامی قیام قلب ها بود

انقلاب اسلامی قیام قلب ها بود

همایش «انقلاب تا ظهور» در فرهنگسرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حجت الاسلام سیدحسن موسوی در همایش انقلاب تا ظهور که با استقبال قابل توجه شهروندان برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی ریشه قرآنی و روایی دارد که نمونه آن را در آیه 54 سوه مائده می توان به راحتی مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت استوار است گفت: ملت ایران به جای انتخاب حکومت سرنیزه ای و قلدرمآبانه، نظامی محبوب و مبتنی بر علاقه جمعی را برگزیدند حکومتی که دارای دو ویژگی مخالفت با حکومت های دیکتاتوری و همچنین دارای عملکردی واقعی و مبتنی بر شرایطی حقیقی روزگارشان است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قیام قلب ها بود افزود: امام راحل قلب ها را در ایجاد نهضت اسلامی به سوی خود جذب کرد و پس از اینکه ایشان با انگیزه الهی قدم در این مسیر دشوار گذاشتند ملت ایران پشت سر ولایت حرکت کرده و جمهوریت واقعی را به منصه ظهور رساندند.

پورموسوی, در خصوص ماهیت اسلامیت نظام نیز بیان کرد: در شعارهای انقلاب نظیر «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» مشاهده می کنیم با وجود تمام مفاهیم والا مانند استقلال طلبی، آزادی خواهی و نگاه متکی بر مردم اگر اسلام نادیده گرفته شود در حقیقت این شعار محقق نشده است اعتقادی که همواره امام راحل بر مبنای آن مردم را هدایت می کرد.

وی با تأکید بر لزوم حفظ انقلاب به عنوان واجب ترین معروف و رساندن آن به صاحب اصلی حضرت ولیعصر(عج) به مسئله ظهور اشاره و عنوان کرد: زحمات فراوانی از سوی اولیا و انبیا برای حفظ دین صرف شده که تنها با قیام آخرین ذخیره الهی و گسترش عدل و توحید در اقصی نقاط زمین پاداش شایسته آن پرداخت می گردد.

این کارشناس مذهبی به ذکر شاخصه های منتظران واقعی بر اساس کلام وحی پرداخت و متذکر شد: یاران حقیقی حضرت دارای ویژگی هایی چون دوستدار متقابل خدا بودن،فروتنی نسبت به مومنین، سخت گیری نسبت به کافران، شهادت طلبی در راه خدا و بیم نداشتن از سرزنش ها برای حرکت در مسیر راستین هستند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز در این مراسم با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و 28 شهید انقلاب اسلامی در کاشان، به تعبیر امام راحل در مورد ارتباط انقلاب اسلامی و قیام حضرت مهدی(عج) اشاره و بیان کرد: امروز ملت ایران تمام فتنه ها را یکی پس از دیگری با درایت مقام معظم رهبری پشت سر می گذارد و مسیر راستین خود را برای رساندن انقلاب اسلامی به حضرت ولیعصر(عج) با صلابت ادامه می دهد.

مجتبی رضازاده با تأکید بر اینکه اتقلاب اسلامی امروز به حاکمیتی الگو برای نه تنها جهان اسلام بلکه مستضعفان دنیا تبدیل شده عنوان کرد: اکنون انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و پایمردی مبارزان راه حق به عنوان الگوی نهضت اسلامی منطقه شناخته شده و به عنوان یک نظام مقتدر اسلامی مورد توجه همه جهانیان قرار گرفته است.

وی با خطیر خواندن مسئولیت متولیان فرهنگی و مدیران عرصه اجتماعی در تبیین فرهنگ انتظار تصریح کرد: تمام برنامه ریزی ها باید در مسیر تقویت بنیان های اصیل نقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ظهور قرار داشته باشد.

مشاور شهردار کاشان مأموریت فرهنگسرای المهدی(عج) را در حوزه مهدویت و انقلاب اسلامی خاطرنشان و بر لزوم طراحی و اجرای فعالیت های تأثیرگذار فرهنگی برای نسل نوجوان و جوان تأکید کرد.

اجرای سرود، برگزاری مسابقه فرهنگی، پخش نماهنگ برخی دیگر از بخش های پیش بینی شده برای همایش انقلاب تا ظهور بود.

انتهای خبر/


نظرات کاربران