سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

26 دی 1395 00:58 2007 بازدید

یک کارشناس مسائل فرهنگی:

اهل بیت مردم را به آینده امیدوار می ساختند

اهل بیت مردم را به آینده امیدوار می ساختند


یک کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه اهل بیت مردم را به آینده امیدوار می ساختند, بر لزوم انگیزه برای حرکت در مسیر ارزش ها و معارف اسلامی تأکید کرد.
 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حجت الاسلام حمید ملاحسنی در جلسه متن خوانی کتاب انسان 250 ساله با اشاره به مصائب اهل بیت در طول دوران های مختلف اظهار کرد: ائمه اطهار با هدف تشکیل حکومت اسلامی مشکلات فراوانی را متحمل شدند اما به واسطه این آرمان مقدس هیچ تنگنایی نتوانست آنان را به عقب نشینی وادار سازد.
وی در خصوص ایجاد شبهه از سوی برخی مبنی بر اینکه اهل بیت با وجود پیش بینی این خطرات، گام در مسیر مبارزه قرار دادند خاطرنشان کرد: علم به آینده مانع عمل به مسئولیت نمی شود حتی اگر شکست های ظاهری سنگین آنها را تهدید کند.
این کارشناس فرهنگی با اشاره به فرمایش امام راحل در خصوص اهمیت به انجام وظیفه و نه صرفا قائل بودن به نتیجه عنوان کرد: فعالان فرهنگی حوزه انقلاب اسلامی نباید مشکلات و معضلات آنان را دلسرد کرده و به ورطه بی اعتنایی دچار سازد.
ملاحسنی با بیان اینکه اهل بیت مردم را به آینده امیدوار می ساختند, بر لزوم انگیزه برای حرکت در مسیر ارزش ها و معارف اسلامی تأکید کرد.
وی با یادآوری فجایع منطقه به خصوص علیه شیعیان متذکر شد: چنانکه شاهد هستیم نیروهای تکفیری هر جا اثری از تشیع پیدا شود عداوت خود را به کار می گیرند جنانکه در افغانستان، پاکستان، بحرین و... این ددمنشی ها هر روز در حال افزایش است.
این کارشناس مسائل فرهنگی با انتقاد از برخی کج فهمان دینی متذکر شد: چگونه برخی از انسان های به ظاهر دیندار از عدم لزوم حکومت اسلامی سخن می گویند آیا آنان فجایع منطقه را نمی نگرند.
شایان ذکر است جلسات تحلیل و بازخوانی کتاب «دغدغه های فرهنگی»  و همچنین ثر ارزشمند « انسان 250 ساله» با محوریت نظرات مقام معظم رهبری به ابتکار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان هر هفته در مجتمع فرهنگی هنری شهر با حضور کارکنان این سازمان و سایر فعالان فرهنگی شهرستان کاشان برگزار می شود.

 
انتهای خبر/


نظرات کاربران