سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

21 تیر 1396 07:58 1749 بازدید

با تعیین مسئولان کمیته ها

اولین گام نخستین المپیاد ورزش محلات شهر کاشان برداشته شد

اولین گام نخستین المپیاد ورزش محلات شهر کاشان برداشته شد

نخستین نشست ستاد برگزاری نخستین المپیاد ورزشی محلات کاشان، با حضور اعضا  و همراه با تعیین مسئولان کمیته ها‌ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مجتبی رضازاده مدیرعامل این سازمان در این نشست با تأکید بر اهمیت مشارکت شهروندان به طور موثر در فرآیندهای ورزشی اظهار کرد: مدت ها خلأ نقش آفرینی موثر و مشهود محلات در حوزه ورزش خطه کاشان احساس می شد تا آنکه متولی فرهنگ و ورزش مدیریت شهری برآن شد تا این رقابت ها را در تابستان سال جاری برگزار کند.
وی با یادآوری اهداف برگزاری نخستین المپیاد ورزش محلات کاشان، ترویج فرهنگ ورزش همگانی را مهم ترین عامل این رویداد ذکر و بیان کرد: این امر با ترویج فرهنگ ورزش در بین شهروندان در محلات مختلف کاشان می تواند محقق می شود اتفاقی که شاهد اجرای آن از مدت ها پیش به صورت مستمر در کلان شهرها هستیم که موجب نهادینه شدن ورزش محلات در آن مناطق شده است.
رئیس ستاد برگزاری نخستین المپیاد ورزش محلات کاشان، غنی سازی اوقات فراغت شهروندان را نیز به عنوان دیگر هدف برگزاری المپیاد یادآور شد و افزود: باید علاوه بر کار و تلاش روزانه، ضرورت صرف زمان برای ورزش به عنوان یک اصل تفکیک ناپذیر از سبک زندگی یک شهروند مومن کاشانی نهادینه شود که این نکته در مورد نسل جوان با وجود آسیب های اجتماعی اهمیتی مضاعف می یابد.
رضازاده، احیای ورزش های بومی محلی به همراه تقویت نشاط و تندرستی در محلات را نیز یادآور شد: هر شهری به واسطه قدمت و پیشنیه خود دارای ورزش های بومی و محلی است که در کنار ورزش های رایج امروزی باید مورد توجه قرار گیرد چراکه در واقع میراث فرهنگی مردم جامعه محسوب می شود.
وی، با یادآوری ایجاد ساختار و سازماندهی افرادی در قالب «سفیر ورزش محلات» گفت: این رویکرد با هدف مردمی کردن هر چه بیشتر فعالیت های ورزشی صورت گرفته است که در این المپیاد به دلیل ماهیت محله محوری، نقش آفرینی این بازوان اجرایی اهمیتی دوچندان می یابد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، رویه واحد در برگزاری المپیاد ورزش محلات کاشان را یکی از نمودهای برقراری عدالت توزیع امکانات در مناطق پنج گانه جامعه شهری کاشان دانست.
رضازاده، ارتقای خصلت پهلوانی در حوزه ورزش را یکی از ضرورت های مهم در هدف گذاری نخستین المپیاد ورزش محلات کاشان ذکر و آن را شاخص مناسب برای رشد حقیقی ورزش در یک جامعه دینی و ارزش مدار  مانند کاشان قلمداد کرد.
وی همچنین با اشاره به بلندآوازه شدن نام های برجسته ورزشی از کوچه ها و محله ها، تقویت ورزش محلات را علاوه بر کمک به ارتقای ورزش همگانی در حقیقت عامل رشد پایدار ورزش قهرمانی عنوان کرد.
سجاد مظفری تبار دبیر ستاد برگزاری نخستین المپیاد ورزش محلات نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته، به تشریح تمهیدات و فعالیت های انجام شده توسط فرهنگسراها و سایر عوامل برگزاری المپیاد پرداخت.
در این جلسه مسئولان کمیته های فنی، داوران، انضباطی و نظارت، اجرایی(آقایان و بانوان)، اطلاع رسانی و تبلیغات، مالی و پشتیبانی و همچنین نحوه تعامل مدیران فرهنگسراها و کارشناسان ورزش مشخص و وظایف هر یک از آنان تعیین شد.
نخستین نشست ستاد برگزاری نخستین المپیاد ورزشی محلات کاشان، با حضور رئیس، دبیر و  اعضای کمیته های ستاد برگزاری، مدیران و کارشناسان ورزش فرهنگسراها و برخی از فعالان ورزش محلات برگزار شد.

انتهای خبر/


نظرات کاربران