سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

29 تیر 1395 13:15 2049 بازدید

همزمان با روز فرهنگ پهلوانی

برگزاری نود و پنجمین کوهگشت خانوادگی به روستای دُرّه کاشان

برگزاری نود و پنجمین کوهگشت خانوادگی به روستای دُرّه کاشان

به گزارش روابط عمومي و امور بین الملل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان، کوهگشت خانوادگی به روستای دُرّه کاشان که به عنوان یک زیستگاه بومی ایرانی و یکی از مناطق بسیار دیدنی و جذاب و جزء روستاهای هدف گردشگری شهرستان کاشان محسوب می‌شود، با حضور همشهریان و شهروندان کاشانی همزمان با  17شوال «روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای» جمعه اول مرداد ماه برگزار می شود.  

مسیر رفت و برگشت به این روستای زیبا و دل انگیز که 3 کیلومتراست، در قالب 10 دستگاه اتوبوس با همکاری سازمان اتوبوسرانی با ویژه برنامه های ورزش زورخانه ای توسط ورزشکاران کاشانی صورت می گیرد.

دُرّه کاشان در دامان کوهستانی بسیار زیبا در ۸ کیلومتری جنوب کاشان و پشت مجموعه جهانی باغ فین قرار دارد و با یک راه دسترسی آسفالته و مناسب و در کمتر از ۱۰ دقیقه، منظره چشم نواز و هوای پاک و دل انگیز روستای" دُرّه " خاطره یک گردش به یاد ماندنی را در خاطره‌ها زنده می‌کند.

ورزش پهلوانی با نام مولای متقیان عجین شده و شیرمردان و دلاورزنان رفتار حضرت امیر را سرمشق خود قرار می دهند، برخی قهرمانی را قله ورزش می دانند اما در فرهنگ و آئین ایرانی پهلوانی مرتبه ای بالاتر از قهرمانی به حساب می آید که دست یابی به این قله واقعی بسی دشوار تر از هر مدال و جامی است.

شایان ذکر است: نود و پنجمین کوهگشت خانوادگی توسط معاونت ورزش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با حضور خانواده های کاشانی به صرف صبحانه سالم همراه با جمع آوری زباله ساعت 6:30 صبح روز جمعه اول مرداد در روستای جذاب و کوهستانی دُرّه کاشان برگزار می شود.


نظرات کاربران