سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

13 دی 1396 11:32 1460 بازدید

فرماندار ویژه کاشان:

تئاتر ابزار موثر مقابله با «انحصار فرهنگی» و «آسیب‌های اجتماعی» است

تئاتر ابزار موثر مقابله با «انحصار فرهنگی» و «آسیب‌های اجتماعی» است

 

 

فرماندار ویژه کاشان،‌ تئاتر را مسیری ایمن برای مقابله با انحصار فرهنگی و روشی موثر برای کنترل آسیب‌های اجتماعی دانست.

به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، حمیدرضا مومنیان در نشست شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، با یادآوری پیشینه نمایش در این شهرستان اظهار کرد: مبناها و اساس‌های مناسبی در این خطه هنرخیز وجود دارد که باید با توسعه کمی و نیز رشد تکنیکی  و ارتقای محتوایی از آن استفاده بهتری کنیم.

وی، با تأکید بر رویکرد جذب حداکثری و خارج شدن از مواجهه‌های سلبی در حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: با این اعتماد به هنرمند اجازه عرض اندام، آزمون  و خطا و بروز توانمندی‌هایش را می‌دهیم.

فرماندار ویژه کاشان، تئاتر را یکی از مسیرهای ایمن برای مقابله با انحصار فرهنگی دانست و گفت:

در صورت مهیا شدن فضا،‌ اتفاق خاصی نمی‌افتد چراکه این شهر متعلق به همه است و نمی‌توان قشری را نادیده گرفت.

مومنیان، استفاده از ظرفیت فرهنگی نظیر تئاتر را یکی از روش‌های موثر کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان و تصریح کرد: با این ابزار می‌توان با کمترین هزینه و بالاترین جذابیت آسیب‌ها را کنترل و نقش موثرتری در این حوزه ایفا کرد.

وی،‌با اذعان به کمرنگ بودن تئاتر کمدی در هنر نمایش کاشان عنوان کرد: گرچه شاید در نگاه برخی از نظر ارزش هنری جزو دسته‌بندی‌های بالایی قرار نگیرد اما در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار کارآمد بوده و موجب افزایش تحمل‌پذیری جامعه می‌شود.

فرماندار ویژه کاشان، همچنین برآمادگی فرمانداری برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های قانونی تأکید کرد.

شایان ذکر است سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان به میزبانی فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در دی‌ماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای خبر/


نظرات کاربران