سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

28 خرداد 1402 11:22 350 بازدید

از سوی فرهنگ‌سرای بانو انجام شد:

تبیین فرزند آوری و تعالی خانواده در کارگاه «یک فنجان زندگی شیرین»

تبیین فرزند آوری و تعالی خانواده در کارگاه «یک فنجان زندگی شیرین»

دومین کارگاه از سلسله کارگاه‌های محله محور«یک فنجان زندگی شیرین» از سوی فرهنگ‌سرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در مسجد امام جعفر صادق (ع) خیابان آزادگان برگزار شد.

در این کارگاه که با موضوع فرزندآوری و تعالی خانواده تشکیل شد، کارشناس روانشناسی, آثار و پیامدهای غفلت از موضوع فرزند آوری را از دو بعد جامعه و تربیتی مورد بررسی قرار داد.

زهرا سادات لاجوردی، به تاثیر موضوع فرزندآوری بر اقتدار ملی، تداوم نسل، تامین نیروی کار کشور و جلوگیری از رکود و همچنین تاثیر گذاری حضور خواهر و برادر در زندگی افراد در مواجهه با موقعیت‌های مختلف با ذکر مصادیق کاربردی پرداخت. 

وی با اشاره به نتایج پژوهش‌های جهانی در این موضوع به تاثیر وجود خواهر یا برادر در کاهش حس تکبر، اضطراب و ترس، ارتقای رشد اجتماعی و هیجانی در سنین کودکی و نوجوانی تاکید کرد.

لاجوردی با برشمردن مزایایی چون تامین حس نیاز به امنیت از طریق ایفای نقش متقابل حمایت گری، کسب تجربه مراقبت از دیگران, کاهش احتمال طلاق به دلیل تقویت درک دوجانبه و آموزش تجربه سازگاری در کودکی، یادگیری مقابله با تنش‌ها، ارتقای حس رضایت از زندگی،  آثار اجتماعی، تعدد فرزندان در بزرگسالی را توضیح داد.


نظرات کاربران