سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

29 اسفند 1395 15:21 1756 بازدید

همزمان با ولادت بانوی دو عالم صورت گرفت

تقدیر از بانوان ایثار و مقاومت در کاشان/یادی از شهدای جاویدالاثر با عطر روز«مادر»

تقدیر از بانوان ایثار و مقاومت در کاشان/یادی از شهدای جاویدالاثر با عطر  روز«مادر»

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در این برنامه که به مناسبت سالروز میلاد بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) و روز تکریم مقام زن و مادر اجرا شد تعدادی از بانوان این سازمان با حضور در منزل برخی از خانواده های شهیدان جاویدالاثر از همسر و مادران این شهیدان تقدیر کردند.
مادران شهیدان طرق، فاطمیه و چراغ بیگی و همسر شهید غیاثی از جمله بانوانی بودند که به پاس سال ها چشم انتظاری و صبر و تحمل فراق و هجران عزیزان خویش توسط تعدادی از بانوان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به رسم قدرشناسی مورد تجلیل قرار گرفتند.
مادر شهید امیرسرلشکر غلامرضا طرق در این دیدار با بیان اینکه فرزندش به عنوان ارتشی نیروی زمینی و فرمانده لشکر 92 زرهی در جبهه  حضور داشت گفت: غلامرضا موقع شهادت تنها 21 سال سن داشت و البته دارای دو فرزند نیز بود تا آنکه در عملیات والفجر 8 در بهمن 64 به آرزوی قلبی خود رسید.
وی از اخلاق بسیار نیکوی غلامرضا یاد کرد و افزود: فرزندم همواره به حجاب به عنوان یک ارزش دینی و اجتماعی تأکید فراوان داشت و بارها حفظ و ترویج فرهنگ آن را از وظایف خانواده خویش برمی شمرد.
شهید محمدرضا فاطمیه شهید جاویدالاثر دیگری بود که مادرش میزبان بانوان کاشانی شد؛ همان شهیدی که در اشنویه در سال 63 به عروج خونین رسید.
مادر شهید فاطمیه این چنین در مورد فرزندش سخن می گوید: 20 سال بیشتر نداشت و در حالی که رخت دامادی بر تن نکرده بود به دیدار معبودش شتافت همان آرزویی که مدام از آن با ما سخن می گفت و اکنون 32 سال است که در انتظار نشانه ای از او هستم.
مادر شهید احمد چراغ بیکی، بانوی دیگری بودند که در روز مادر، از فرزند جاویدالاثرش یاد کرد؛ همان نوجوان 16 ساله ای که 34 سال است که مادرش را برای یافتن نشانه ای از پیکر خود چشم انتظار نگه داشته است؛ مادر با اشاره به شهادت فرزندش در عملیات خیبر سال 61  بیان می کند: احمد همواره ذکر خدا بر لب داشت و با اخلاق نیکو و ظاهر آراسته اش محبوب همه بود البته همواره زیبایی را در عین سادگی می دانست.
در روز مادر و زن، همسران نیز از این یادها بی نصیب نماندند، دیدار با همسر شهید جواد غیاثی برنامه دیگر این زیارت عیدانه بود که در آن همراه شهید در مورد همسرش که در عملیات والفجر 2 سال 62 به لقاءالله می پیوندد می گوید: همسرم در حالی که 27 سال بیش نداشت به صورت داوطلبانه از طرف بسیج به جبهه اعزام می شود و من و سه فرزندش را 33 سال با یادش تنها می گذارد.
همسر شهید سپس به خاطره ای از شهیدش اشاره  و عنوان می کند: همسرم که در کارخانه ای مسئول امور برق بود در حین کار دچار سانحه می شود به گونه ای که چشمانش آسیب می بیند همان لحظه بینایی را با آرزوی رفتن به جبهه از خدای خویش طلب می کند تا آنکه معبودش این نذرش  را اجابت و شهادت را نصیبش می سازد.
شایان ذکر است این برنامه به مناسبت روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز تکریم مقام زن  به همت امور بانوان و خانواده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان تقدیر شد.

انتهای خبر/


نظرات کاربران