سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

21 دی 1395 11:59 2184 بازدید

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی:

تهدید رهبری سایه جنگ را از کشور برداشت نه «مذاکره»

تهدید رهبری سایه جنگ را از کشور برداشت نه «مذاکره»

رئیس سابق انرژی اتمی گفت: برخی به اشتباه می گویند سایه جنگ بر کشور بود حال آنکه آن چیزی که این مسئله را رفع کرد تهدید مقام معظم رهبری مبنی بر با خاک یکسان کردن تلاویو و حیفا  بود و نه مذاکره.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، فریدون عباسی در کنگره مصطفای شهید با گفتمان جوان مومن انقلابی در مسجد صادقیه کاشان، با تشریح کاربردهای متعدد انرژی هسته ای اظهار کرد: یکی از موارد استفاده پرتوها در زندگی مردم و در حوزه هایی نظیر پزشکی، کشاورزی، صنعت و...است و در عین حال باید توجه داشت که بخش عمده فناوری هسته ای مرتبط با رشته های دیگر علوم و فنون است.
وی با تأکید بر درجه امنیت و توان بالای فعالیت هسته ای خاطرنشان کرد: برخی جریانات سیاسی می خواهند طوری جلوه دهند که انرژی هسته ای مقابل رفاه مردم را گرفته و چرخ زندگی مردم را متوقف ساخته در حالیکه اگر این توان و حرکت وجود نداشت اصولا ما موفق به پیشرفت در زمینه انرژی هسته ای  نمی شدیم.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به شخصیت علمی برجسته شهید احمدی روشن و  انتخاب این شهید برای شکستن تحریم های فنی دشمن اشاره و عنوان کرد: استکبار با به شهادت رساندن این جوان انقلابی به دنبال ایجاد رعب در جامعه علمی و فنی بود اما چنانکه مشاهده شد پس از شهادت مصطفی، تقاضاهای گسترده دانشجویان برای ورود به حوزه هسته ای پدید آمد.
عباسی در ادامه در خصوص موضوعات مختلف پیرامون موضوع هسته ای نظیر برجام گفت: نباید یادمان برود موضوع بر سر فناوری هسته‌ای یا فعالیت های موشکی نیست بلکه بحث بر این عقیده استوار است که می خواهیم انقلابی بمانیم یا دنبال چیز دیگری هستیم بنابراین منظور در اینجا  مسئله هسته ای نیست بلکه موضوع انقلابی بودن است.
وی با تأکید بر اینکه با وجود همه مشکلات و تنگناها به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده و شاهد پیشرفت های چشمگیری در زمینه علم و فناوری بودیم افزود: علم و فناوری زیربنای تولید ثروت است که می تواند منشأ مسائل مختلفی چون اشتغال، توسعه دفاعی و...باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه، همچنین در مورد تعبیر زدوده شدن سایه جنگ از کشور با مذاکره بیان کرد: برخی به اشتباه می گویند سایه جنگ بر کشور بود حال آنکه آن چیزی که این مسئله را رفع کرد تهدید مقام معظم رهبری مبنی بر با خاک یکسان کردن تلاویو و حیفا  بود و نه مذاکره.
رحیم احمدی روشن پدر شهید استقامت نیز در این مراسم به تبیین ویژگی های فرزندش پرداخت .و گفت: نیکی به پدر و مادر، سرباز مردم، مرید رهبری و اخلاص در کار بارزترین ویژگی های مصطفی به شمار می رود همان شاخص هایی که یک جوان مومن انقلابی از آن برخوردار باشد.
یکی از همکاران شهید احمدی روشن نیز با اشاره به تلاش مستمر این شهید به مسئله بومی سازی در فناوری هسته ای عنوان کرد: مصطفی همیشه باور داشت که دشمن را می توان شکست داد و همواره در این زمینه انگیزه داشت.

حسن حق پناه دبیر کنگره در کاشان نیز گزارش مختصری از روند برگزاری این برنامه در شهرهای مختلف ارائه کرد و آن را گامی برای تحقق بخشیدن به مطالبه مقام معظم رهبری در مورد تبیین شاخص های جوان مومن انقلابی دانست.

اجرای شعرخوانی و مدیجه سرایی صابر خراسانی برنامه دیگر این آیین به شمار می رفت که فضای معنوی خاصی را به مراسم بخشید.

در این مراسم از فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی،  پدر و همکار شهید احمدی روشن، مجتبی رضازاده مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تقدیر صورت گرفت.

کنگره مصطفای شهید با گفتمان جوان مومن انقلابی به همت پایگاه مسلم بن عقیل(ع) و کانون امام خامنه ای(مدظله العالی) و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در مسجد صادقیه کاشان برگزار شد.

انتهای خبر/


نظرات کاربران