سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

14 بهمن 1395 11:15 2117 بازدید

بازخوانی کتاب انسان 250 ساله:

جنگ نرم از زمان ائمه اطهار وجود داشت/«استکبارستیزی» جزء لاینفک مکتب شیعه است

جنگ نرم از زمان ائمه اطهار وجود داشت/«استکبارستیزی» جزء لاینفک مکتب شیعه است

یک کارشناس مسائل مذهبی و تاریخی با تأکید بر اینکه «استکبارستیزی» جزو لاینفک مکتب شیعه است گفت: شیعه همواره برای استکبار زمان خود مشکل آفرین بوده و مرجعیت آن همیشه با دشمنان اسلام مقابله کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حجت الاسلام حمید ملاحسنی در جلسه متن خوانی کتاب انسان 250 ساله در جمع کارکنان این سازمان، با اشاره به چهار دوره حکومت ائمه اطهار پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: سکوت نخستین وضعیت سیاسی اهل بیت به شمار می رود که مولای متقیان تنها برای حفظ حکومت نوپای اسلامی آن را متحمل شد.

وی، دلیل سکوت 25 ساله امام علی (ع) را مصلحت جامعه اسلامی ذکر و خاطرنشان کرد: مومن واقعی زمانی که میان مصلحت شخصی و مصلحت بزرگ تر قرار می گیرد گزینه مهم تر را در نظر می گیرد حتی اگر در این میان خود متضرر شود.

این کارشناس مسائل تاریخی و فرهنگی با یادآوری برخی بدعت ها و ظهور پیامبران دروغین در دوران پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) بیان کرد: در این شرایط است که امیرمومنان کناره گیری را جایز نمی داند و برای در امان ماندن دین مبین از خطر انحراف با وجود ظلم بزرگ صورت گرفته علیه خود و خانواده اش، حتی در مسائل حکومتی دخالت می کند.

ملاحسنی، دوره به حکومت رسیدن ائمه را دومین برهه تاریخی بعد از رحلت پیامبر ذکر و عنوان کرد: این دوره که شامل حکومت تقریبا پنج ساله امام علی(ع) و خلافت کوتاه مدت امام حسن(ع) است بعد از حکومت 10 ساله پیامبر(ص) در طول تاریخ بشریت بی مانند بوده است.

وی، دوران پس از صلح امام حسن مجتبی(ع) تا شهادت حضرت اباعبدالله(ع) را دوره سوم وضعیت حکومت اهل بیت دانست و تأکید کرد : در این دوره تلاش های مخفیانه بسیاری برای به حکومت رسیدن مجدد ائمه اطهار(ع) صورت پذیرفت و حتی در مقطعی منجر به زمینه سازی برای قیام حسینی شد.

این پژوهشگر دینی، استمرار تلاش برای بازگردان حق ائمه در طول دو قرن را به عنوان دوره چهارم شرایط سیاسی ائمه ذکر و عنوان کرد: در این دوران تحریف ها و شبهاتی به دین و ولایت در حال شکل گیری بود همان جنگ نرمی که امروز نظام اسلامی با آن مواجهه دارد.

ملاحسنی با تأکید بر اینکه «استکبارستیزی» جزو لاینفک مکتب شیعه است گفت: شیعه همواره برای استکبار زمان خود مشکل آفرین بوده و مرجعیت آن همیشه با دشمنان اسلام مقابله کرده است.

وی، بهترین شاخص فرد موفق در حوزه استکبارستیزی را میزان تبلیغات منفی دشمن دانست و با این معیار می توان افراد دارای صلاحیت جریان سازی فکری و رفتاری سیاسی را برگزید.

شایان ذکر است جلسات تحلیل و بازخوانی کتاب ارزشمند « انسان 250 ساله» با محوریت نظرات مقام معظم رهبری به ابتکار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان هر هفته در مجتمع فرهنگی هنری شهر با حضور کارکنان این سازمان و سایر فعالان فرهنگی شهرستان کاشان برگزار می شود.

انتهای خبر/

 


نظرات کاربران