سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

19 اردیبهشت 1397 19:18 1708 بازدید

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان خبر داد:

سومین جشنواره آموزش شهروندی کاشان برای مردم منطقه فرهنگی کاشان

سومین جشنواره آموزش شهروندی کاشان برای مردم منطقه فرهنگی کاشان

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در راستای سیاست های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با توجه به رسالت ذاتی این سازمان پیرامون کیفیت و اثربخشی آموزش های شهروندی و جلب مشارکت شهروندان به منظور کاهش معضلات شهروندی "سومین جشنواره فرهنگ شهروندی" مقارن با هفته شهر و شهروندی شروع شد.

 مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت: این رخداد فرهنگی اجتماعی از 12 تا 20 اردی بهشت ماه با شعار" کاشان شهر پر نشاط "با اجرای برنامه هایی در راستای ایجاد و افزایش نشاط اجتماعی که نقش بسزایی در ارتقای شادی عموم مردم  دارد، برگزار می شود.

مرتضی والی زاده با تاکید بر اینکه آموزش شهروندی در حوزه مدیریت شهری، ترویج اخلاق شهروندی منجر به افزایش سطح آگاهی و ارتقا دانش شهروندان بویژه کودکان و نوجوانان  می شود و می تواند زمینه ساز افزایش دانایی و توانمندی آن ها در رعایت فرهنگ شهروندی و اصول صحیح رفتار اجتماعی باشد که این موضوع را از مهم ترین اهداف اجرای این رویداد فرهنگی آموزشی ذکر کرد.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده این جشنواره  با بهره گیری از توانمندی هنرمندان کاشانی در زمینه ارتقاء فرهنگ شهروندی در پارک ها، خانه های بازی ،فرهنگ سراها، شهرک های آپارتمان نشین و برخی از نقاط پر تردد شهر اجرا می شود تا همه اقشار جامعه بویژه کودکان و دانش آموزان درگیر مفاهیم آموزشی جشنواره شوند نه اینکه یک قشر از یک منطقه و یا نسل خاص از این برنامه ها استفاده کنند

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان اظهار امیدواری کرد:در برنامه های "سومین جشنواره فرهنگ شهروندی"با استفاده از توانائی ها و ظرفیت های بالقوه فرهنگ سراهای مهر، معراج، علامه فیض کاشانی و المهدی و تعامل دو سویه آن ها با گروه های هنری گام های اثر بخش و تاثیر گذاری در راستای آموزش هنجارهای اجتماعی و پیشگیری از وقوع ناهنجاری های شهروندی برداشته شود.

والی زاده با اشاره به اینکه تمام شهروندان مخاطب اصلی این جشنواره هستند افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال نزدیک به 20برنامه در طول این رویداد آموزشی- فرهنگی در قالب های برنامه های مختلف فرهنگی آموزشی و هنری  اعم از مسابقه، اجرای نمایش، قصه گویی،موسیقی در نظر گرفته شده است.

 وی یکی از اهداف برگزاری این برنامه را ترویج اخلاق شهروندی همچون همدلی و مهربانی ، احترام متقابل در هماهنگی با نهاد شهرداری در حوزه های مختلف مدیریت شهری در میان شهروندان کاشان دانست و تصریح کرد: در این راستا همزمان با فصل بهار و ایام گلابگیری جشن هایی در پارک های ملت، لاله و پارک بزرگ شهر در قالب ایستگاه های شهروندی با بهره مندی از گروه های فرهنگی هنری و استفاده از پتانسیل و ظرفیت گروه ها و هنرمندان بومی کاشان در محیطی امن ویژه خانواده ها برگزار می شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت:جشن پرواز بادبادک ها، مسابقه نقاشی"اگر من شهردار بودم"،هم رکابی، اجرای نمایش هایی در قالب طنز، کارگاه های آموزشی با عنوان"من شهروند مسئولیت پذیرم"، اجرای نمایش خیابانی در مراکز پر تردد شهر در مفاهیم طنز شهروندی و بازگویی مسائل و معضلات شهری، سمینار تخصصی توانمند سازی مدیران شهری با موضوع"حقوق شهروندی در مدیریت شهری"،جشن بازیافت، مسابقه ذهن برتر بر مبنای بازی های فکری و کاهش استفاده از بازی های رایانه ای را از دیگر برنامه های"سومین جشنواره فرهنگ شهروندی" برشمرد.

والی زاده از راه اندازی ایستگاه زنده"رادیو شهروند"برای نخستین بار همزمان با برگزاری"سومین جشنواره فرهنگ شهروندی" خبر داد و اظهار داشت: در این ایستگاه با عنایت به تولید محتوای رسانه ای، مسائل و مشکلات شهری به صورت طنزمطرح می شود.  

وی با اشاره به برنامه های متعدد این جشنواره بویژه برنامه "قاصدک و شهردار کوچولوها" گفت:مخاطب اصلی این دو برنامه گروه سنی دبستان است که با هدف ترویج فرهنگ شهروندی و آموزه های اخلاقی و همچنین ایجاد فضاهای شاد برای کودکان در قالب نمایش کودکانه، مسابقه، موسیقی و قصه گویی برنامه های شاد و آموزشی برای آن ها تدارک دیده شده است.

وی اذعان داشت: پسماند و بازیافت، حفظ محیط زیست، ترویج فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، اخلاق شهروندی،مسئولیت پذیری، احترام متقابل، هم دلی و مهربانی،فرهنگ آپارتمان نشینی و آیین همسایه داری از جمله موضوعاتی است که در این رویداد فرهنگی هنری با اجرای برنامه های شاد و متنوع آموزشی به آن پرداخته می شود.

"سومین جشنواره فرهنگ شهروندی" با  شعار"کاشان شهر پر نشاط"به عنوان یکی از برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان است که توسط اداره فرهنگ شهروندی و با همکاری فرهنگ سراهای این سازمان به مدت 8 روز برگزار می شود.


نظرات کاربران