سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

06 آبان 1395 12:06 1988 بازدید

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران:

علی بن امام محمد باقر(ع) شخصیت استثنایی در میان امامزادگان است

 علی بن امام محمد باقر(ع) شخصیت استثنایی در میان امامزادگان است

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حجت الاسلام جواد صادق زاده چهارشنبه شب در آیین افتتاحیه نمایش سلطانعلی نخستین سفیر ولایت در فرهنگسرای ارسباران، در خصوص جایگاه شهید اردهال اظهار کرد: در روایتی امام رضا(ع) خطاب به یکی از یاران خود بر تکریم آستان علی بن امام محمد باقر(ع) تأکید می کند و در سه نوبت جایگاه ویژه منطقه اردهال را مورد اشاره قرار می دهد.

وی با تأکید بر اینکه حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) در میان سایر امامزادگان شخصیتی استثنایی است گفت: ایشان نه تنها امامزاده ای والامرتبه و فرزند بلافصل امام پنجم(ع) محسوب می شوند بلکه سفیری از جانب معصوم(ع) نیز به شمار می روند که این امر در میان سایر امامزادگان با چنین ویژگی هایی وجود ندارد.

 

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، درباره علت حضور فرزند و سفیر امام پنجم در کاشان گفت: منطقه کاشان یکی از چهار شهری است که از جمله پیشگامان گرویدن به مذهب تشیع بوده است و بر این اساس امام محمد باقر(ع) نماینده ویژه خود را به سوی این منطقه اعزام می کنند.

صادق زاده سپس به روایت معجزه ای از امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) پرداخت و بیان کرد: بر اساس اذعان یکی از شاهدان این اتفاق، پیکرهای مطهری که همراه این امامزاده بزرگوار نیز به شهادت رسیده اند همچنان سالم بوده اند که نشانه تحقق وعده الهی در مورد زندگانی شهدای راه حق است.

شایان ذکر است نمایش سلطانعلی نخستین سفیر ولایت با حضور برخی از مدیران شهرداری تهران نظیر معاون اجتماعی و امور فرهنگی، مدیر فرهنگسرای ارسباران و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران و همچنین تعدادی از مسئولان عالی رتبه شهرستان کاشان از جمله نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار کاشان و... به روی صحنه رفت.

انتهای خبر/


نظرات کاربران