سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

02 مرداد 1402 01:13 470 بازدید

در کارگاه خانواده پایدار مطرح شد:

هدف تمام تلاش‌ها در ازدواج، رسیدن به آرامش است

هدف تمام تلاش‌ها در ازدواج، رسیدن به آرامش است

در ادامه برنامه‌های آموزشی ویژه خانواده‌ها، کارگاه«خانواده پایدار» به اهتمام فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی و فرهنگ‌سرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با هماهنگی درمانگاه سلطان امیر احمد با موضوع مهارت‌های ارتباطی زوجین تشکیل شد.
 
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، مشاور و مدرس دانشگاه در این کارگاه، که با حضور زوج‌های جوان برگزار شد، با تاکید بر تاثیر تفاوت‌های عاطفی، اجتماعی  و فرهنگی زوجین در انتخاب همسر و پایداری و دوام زندگی مشترک تصریح کرد: بر اساس آمار بدست آمده، افرادی که طلاق می گیرند در ازدواج دوم نیز بیشتر در معرض طلاق هستند ضمن اینکه ۷٠ درصد جرم و جنایت‌ها توسط فرزندان طلاق رخ می‌دهد.

داوود قاسم زادگان با بررسی مصادیق مختلفی از زندگی پیامبران و امامان بر وجود مشکلات و تفاوت‌های بین فردی میان زوج‌ها در اعصار مختلف اشاره کرد و بر انکارناپذیر بودن این تفاوت‌ها در کنار لذت‌ها و شیرینی‌های زندگی تاکید کرد.

وی با اشاره به آیات قرآن، هدف اصلی تمام تلاش‌ها را رسیدن به آرامش  و راه رسیدن به این هدف را در گام نخست خودشناسی و شناسایی ایرادات و مشکلات فردی و مشکلاتی که فرد برای دیگران ممکن است ایجاد کرده باشد، دانست.


نظرات کاربران