سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

12 دی 1395 09:24 1901 بازدید

امام جمعه کاشان:

هنر در نظام توحیدی هدایتگر جامعه است

هنر در نظام توحیدی هدایتگر جامعه است

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار با هنرمندان نمایش سلطانعلی نخستین سفیر ولایت و اعضای ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان اظهار کرد: امروز اسلام در رویارویی با جبهه کفر با یک جنگ سخت فرهنگی مواجه است و در شرایط حاضر در مقابل تهاجم فرهنگی جبهه استکبار قرار گرفته ایم.

وی با اشاره به شباهت هنرمند به عنوان خالق هنر و آفریننده هستی خاطرنشان کرد: نخستین و آخرین هنرمند خداست و اگر ما فردی را به عنوان هنرمند خالق اثری هنری نامیدیم در حقیقت به جلوه ای از هنر الهی در او اشاره می کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود:گرچه شخص هنرمند در نظام توحیدی وجه شبه آفریدگار هستی است اما نباید از این نکته غافل شد که همه هنرمندان و هنر آنان توسط خدا آفریده شده و تمام استعدادهای درون هنرمند متعلق به ذات اقدس ربوبی است.

آیت الله نمازی با بیان اینکه جایگاه هنر در نظام توحیدی هدایت انسان ها و جامعه است گفت: هنر هنرمند آن است که سوژه های اجتماعی را احصا کرده و برای هدایت و صیانت جامعه از این سوژه ها بهره بگیرد.

وی کارکرد هنر در نظام طاغوتی را مبتنی بر منحرف کردن انسان ها به سوی ویرانگری، جنگ، خونریزی و...دانست و عنوان کرد: دشمنان با ابزاری چون انیمیشن در حال تصویر کردن رویارویی جبهه کفر با اسلام و تأثیرگذاری آن روی کودکان هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را سرشار از سوژه های ناب اخلاقی، تربیتی، خانوادگی و...خواند و تصریح کرد: این موضوعات نیازمند انجام عملیات هنرمندانه است تا بتوان مسائلی چون خانواده و رابطه زن و مرد، صله ارحام و...که بخشی از جامعه به واسطه فقدان روحیات اخلاقی از آن رنج می برد را بیان کند.

آیت الله نمازی، آموزه ها و داستان های قرآن کریم را نیز منبع مناسبی برای استفاده در هنر دانست و عنوان کرد: قصص قرآنی نظیر ماجرای حضرت یوسف(ع)در قالب روایت به بیان فضایل مانند صفات پیامبران و رذایل اخلاقی همچون حسد، بخل و... می پردازد که بسیار مایه عبرت است.

انتهای خبر/


نظرات کاربران