سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

13 بهمن 1395 14:04 1915 بازدید

رئیس شورای هیئات مذهبی کاشان:

هیئات ایام فاطمیه را با عطر دهه انقلاب همراه کنند

هیئات ایام فاطمیه را با عطر دهه انقلاب همراه کنند

رئیس شورای هیئات مذهبی کاشان با بیان اینکه نباید دهه انقلاب را با برخی اقدامات  تحت الشعاع قرار داد بر لزوم همراه ساختن عطر ایام پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مجتبی رضازاده در همایش مسئولان هیئات مذهبی این شهرستان  که با عنوان «نقش هیئت های مذهبی در انقلاب اسلامی» در آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره 28 شهید انقلاب این شهرستان اظهار کرد: اگر امروز مجالس عزاداری سالار شهیدان و ائمه اطهار(علیهم السلام) را در سایه آرامش و امنیت برپا می کنیم به پاس زحمات معمار کبیر انقلاب اسلامی و جانفشانی شهدا و ایثارگرانی است که در دوران مبارزه با طاغوت، هشت سال دفاع مقدس و امروز در جبهه مقاومت موجب بالندگی این نظام شده اند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش های مختلف هیئت های مذهبی کاشان خاطرنشان کرد: در سال های اخیر گردهمایی هایی با رویکردهای کاربردی و آموزشی، استقبال از ماه محرم و تقدیر از هیئت های نمونه در طول سال با هدف ارتقای عملکرد هیئات مذهبی در شهرستان کاشان برگزار می شود.
رئیس شورای هیئات مذهبی کاشان با تأکید بر لزوم نگاه جامع و مبتنی بر آگاهی هیئات مذهبی گفت: هیئت های مذهبی امروز بیش از گذشته باید تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و...را حتی در خارج از مرزهای ایران اسلامی رصدکرده و با چشمانی بازتر به مسائل جهان کنونی بنگرند.
رضازاده  در خصوص انتخاب هیئت های مذهبی نمونه به پنج شاخص اشاره و بیان کرد: دارا بودن مجوز قانونی فعالیت، شفافیت و رعایت اصول مالی،استفاده از سخنرانان و مداحان در راستای ارزش های نظام اسلامی، رعایت منشور هیئات مذهبی و اهتمام به اجرای برنامه قرآنی و تلاوت کلام وحی پیش از مراسم عزاداری از جمله شاخص های مورد نظر برای انتخاب هیئت های مذهبی نمونه شهرستان است.
وی با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه بیان کرد: نخستین روایت شهادت حضرت زهرا(س) در روز 23 بهمن ماه روز پس از پیروزی انقلاب قرار گرفته است همان انقلابی که نشأت گرفته از روح و فرهنگ فاطمیه هاست.
مشاور شهردار کاشان  با بیان اینکه نباید دهه انقلاب را با برخی اقدامات دهه فجر تحت الشعاع قرار داد بر لزوم همراه ساختن عطر ایام پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه تأکید کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیز در این مراسم با تأکید بر نقش بی بدیل هیئات مذهبی در شکل گیری انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم بسیاری از شعارهای ضداستبدادی را در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سر دادند و جرقه مبارزات علیه رژیم طاغوت نیز در هیئت های عزاداری زده شد.
حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس سعی می کنند هیئات مذهبی را بی اثر کنند عنوان کرد: دشمنان اسلام با وارد کردن شبهات به مجالس عزاداری می کوشند هیئت های مذهبی را نزد نوجوانان و جوانان به شکل دیگری معرفی کرده و با این شیوه اثرگذاری هیئات را تضعیف سازند.
وی سکولاریزه کردن هیئت های مذهبی را هدف اصلی دشمن به خصوص انگلیس قلمداد و خاطرنشان کرد: جدا کردن سیاست از مسائل مذهبی رویکردی است که استعمار پیر توسط عمال خود به دنبال آن است همان شیعه انگلیسی که امروز خطر جدی برای جهان اسلام به شمار می رود.
حسینی قیام حضرت اباعبدالله را دارای ماهیتی سیاسی و برای مقابله با طاغوت زمان دانست و گفت: چگونه عزاداری برای این وجود مقدس بدون پرداختن به مسائل سیاسی امت اسلام که برخی به دنبال آن هستند قابل تصور است.
همچنین در این مراسم معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان به بیان برخی مسائل حوزه سلامت به خصوص بحث اهدای عضو پرداخت و نقش هیئات مذهبی در فرهنگ سازی در این زمینه را بسیار مهم ارزیابی کرد.
مدیحه سرایی حسن کاشانی و اجرای نمایش طنز و پخش نماهنگ های انقلابی از دیگر بخش های این همایش به شمار می رفت.
در این آیین از 10 هیئت نمونه شهرستان کاشان در سال 95  با اهدای لوح تقدیر و هدیه ارزنده تقدیر شد.
این همایش با همکاری شورای هیئات مذهبی، اداره تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.
انتهای خبر/


نظرات کاربران