سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

15 بهمن 1395 07:15 1947 بازدید

با بررسی نقش زنان در انقلاب اسلامی

یک هزار کاشانی پرچم «بانوی انقلابی» را برافراشتند

یک هزار کاشانی پرچم «بانوی انقلابی» را برافراشتند

همایش «بانوی انقلابی» با حضور بیش از یک هزار مادر و دختر کاشانی در حسینیه مجتبویون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، همایش بانوی انقلابی که به بررسی نقش بانوان در انقلاب اسلامی اختصاص داشت با وجود سرمای شدید و شرایط خاص جوی با استقبال چشمگیر مادران و دختران این شهرستان همراه شد.

یکی از مبلغات علوم دینی در این همایش نقش بانوان در شکل گیری قیام مردمی علیه رژیم طاغوت را یادآور شد و افزو.د: انقلاب اسلامی نشان داد زن در نظام دینی فردی منفعل نیست بلکه می تواند با تأثیرگذاری در خانواده و پرورش فرزندانی بااراده زمینه یک قیام بزرگ اجتماعی را مهیا سازد.

رسول زاده خاطرنشان کرد: بانوی ایرانی در نظام اسلامی جایگاهی ویژه یافت و بر خلاف تفکر پیشین که به زن  برای سوءاستفاده های تجاری و  اخلاقی می نگریستند،‌حاکمیت دینی، شأنی در مقام حقیقی یک انسان موحد و تأثیرگذار برای زن قائل شد.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با طاغوت های زمان همواره باید استمرار داشته باشد متذکر شد: اگر آن زمان «مرگ بر شاه» شعار یکپارچه ملت برای سرنگونی استبداد و طاغوت زمان بود امروز «مرگ بر آمریکا» سخن مشترک تمام استکبارستیزان است.

این کارشناس فرهنگی با تبریک میلاد حضرت زینب(س)، ایشان را الگویی برای تمام زنان آزاده جهان دانست و بر نقش روشنگرانه و ولایتمدارانه این بانوی بزرگ اشاره کرد.

اجرای مسابقه فرهنگی، مولودی، نماهنگ حضور حماسی بانوان در انقلاب اسلامی از جمله بخش های پیش بینی شده برای همایش بانوی انقلابی بود.

همچنین در این همایش از میان افرادی که مزین به نام «زینب» بودند تعدادی جوایز ارزنده نظیر کمک هزینه سفر  به مشهد  و کربلا به شیوه قرعه کشی به شرکت کنندگان اهدا شد.

در این همایش علاوه بر تقدیر از بانوانی نظیر رفرف و منصوری  جانباز و فعال کاشانی دوران انقلاب و دختر شهید عباسی از شهدای انقلاب اسلامی در کاشان از  زینب اسماعیلی همسر جانباز 70 درصد و زینب جعفری دختر شهید مدافع حرم نیز تجلیل صورت گرفت.

همایش بانوی انقلابی به همت فرهنگسرای معراج و امور بانوان و خانواده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری مجمع یاوران حضرت مهدی(عج) در حسینیه مجتبویون برگزار شد.

انتهای خبر/


نظرات کاربران