سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

30 خرداد 1402 10:58 363 بازدید

در ادامه کارگاه‌های «یک فنجان زندگی شیرین»:

بانوان کانون فرهنگی شاهزاده هادی با مهارت‌های فرزند پروری آشنا شدند

 بانوان کانون فرهنگی شاهزاده هادی با مهارت‌های فرزند پروری آشنا شدند

بانوان پایگاه بسیج نورالهدی کانون فرهنگی شاهزاده هادی (ع) فین بزرگ با حضور در کارگاه«یک فنجان زندگی شیرین» که به همت فرهنگ‌سرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تشکیل شد، با مهارت‌های فرزند پروری آشنا شدند.

 کارشناس ارشد تفسیر و علوم قرآن و مدرس این کارگاه‌، تربیت فرزند را اجرای یک مجموعه فرآیندهایی برشمرد که با هماهنگی والدین به صورت یکنواخت و باثبات در یک فضای امن با استفاده از یک سری تکنیک‌هایی که حاصل آن شکوفایی استعدادهای فرزندان است، انجام می‌شود.

زینب عموحسینی، با تاکید بر ضرورت هماهنگی والدین در اجرای این فرایند‌ها، به آسیب‌های حاصل از عدم هماهنگی بین والدین در تربیت فرزند اشاره و از دروغگویی، ناتوانی در ثبات رای و عدم مسئولیت پذیری به عنوان آسیب‌های ۷ سال اول و از عدم ثبات شخصیت، استرس، اعتماد به نفس پایین، عدم تصمیم گیری درست، اتکا به یک حامی کاذب، پنهان کاری و رشد شخصیت نامتعادل به عنوان آسیب‌های ۷ سال دوم زندگی نام برد.

وی راهکار هماهنگی بین والدین را در مذاکره موثر، نوشتن جزئیات ویژگی‌های مرتبط با شخصیت فرزند و چاره اندیشی در خصوص بهترین روش جهت مواجهه با فرزند در موقعیت‌های مختلف عنوان کرد.

گفتنی است طبق برنامه ریزی انجام شده، قرار است سلسله کارگاه‌های آموزشی و مشاوره «یک فنجان زندگی شیرین» به صورت رایگان با موضوع ازدواج، خانواده و فرزندآوری در محلّه‌‌های مختلف کاشان اجرا شود.


نظرات کاربران