سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

06 تیر 1402 13:46 371 بازدید

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان:

برگزاری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد یک ظرفیت فرهنگی مشترک بین قم و کاشان است

برگزاری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد یک ظرفیت فرهنگی مشترک بین قم و کاشان است

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: برگزاری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد، یکی از ظرفیت‌های فرهنگی مشترک میان قم و کاشان است که می‌تواند آثار و برکات زیادی به همراه داشته باشد.
    
محمدعلی فرجی در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان در سالن جلسات شهید حسین مولوی شهرداری قم اظهار داشت: در دوره جدید مدیریت شهری با نگاه و تفکر انقلابی و جهادی، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی این سازمان تدوین شده و در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با سیاست مردمی‌سازی برنامه‌ها و رویکرد محله محور در بخش‌های، تعالی خانواده، امیدآفرینی، نشاط اجتماعی، ارتقای فرهنگ شهروندی، تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت دارد. 

فرجی عنوان کرد: در این ۲ سال اتفاقات خوبی با حمایت و پشتیبانی اعضای شورای اسلامی شهر روی داده است و شورای اسلامی شهر کاشان با رویکرد خانواده، بانوان، کودکان و نوجوانان، برنامه‌هایی را در دست انجام دارد.  

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تصریح کرد: در این عرصه تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی گفت: با توجه به عنوان رهبر معظم انقلاب در حکم امام جمعه کاشان مبنی بر واژه «شهر مکرم» در خصوص کاشان، بر این اساس طرحی آماده شد که ذیل این شهر مکرم؛ خانواده مکرم؛ مسجد مکرم، شهروند مکرم و سمن مکرم را آوردیم.

سرپرست سازمان گفت: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان این طرح تصویب و ۱٠ میلیارد تومان برای آن تامین اعتبار شده است که در حوزه خانواده مکرم و مسجد مکرم برنامه‌هایی را در بودجه سال جاری دیده‌ایم.

فرجی تاکید کرد: در این برنامه‌ها، کارکرد مسجد را فراتر از عبادی دیده‌ایم، از طرفی در حوزه تعالی خانواده و جوانی جمعیت نیز طرح‌ها و کارگاه‌هایی برگزار شده است. 
  
وی با اشاره به توسعه و زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی در کاشان عنوان کرد: در تبادلات فرهنگی میان شهرهای قم و کاشان می‌توان از این زیرساخت‌ها استفاده کرد و ظرفیت‌های لازم را به کار برد.

وی با بیان این که برگزاری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد، یکی از ظرفیت‌های فرهنگی مشترک میان قم و کاشان است، گفت: به منظور تبادل فرهنگ بین شهرهای قم و کاشان این جشنواره در دستور کار قرار گرفته است و ۱٠٠ گروه هنری در کاشان در این جشنواره شرکت می‌کنند.

فرجی اظهار داشت: همچنین رویداد جشنواره قرآنی کودک و نوجوان تا ۱۳ آبان و برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان و کنگره آیت الله ابوالقاسم کاشانی را نیز در دستور کار داریم.

وی اعلام کرد: در روزهای آینده شهر کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی اعلام خواهد شد که خود ظرفیت فرهنگی مهمی در تبادلات فرهنگی به شمار می‌رود.  

این نشست به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار شد و در آن روسای شورای اسلامی شهرهای قم و کاشان و روسای سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری های قم و کاشان و تعدادی از اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری این ۲ شهر حضور داشتند.


نظرات کاربران