سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

13 دی 1396 11:47 1585 بازدید

پس از 35 اجرا

بیش از 11 هزار کاشانی مخاطب «شنل قرمزی» شدند

بیش از 11 هزار کاشانی مخاطب «شنل قرمزی» شدند
 
 
نمایش «شنل قرمزی» با استقبال بی نظیر خانواده های کاشانی مواجه شد و رکورد 11 هزار مخاطب را به ثبت رساند.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، این نمایش که ویژه خردسالان و کودکان طراحی و اجرا شده است پس از 25 نوبت اجرای عمومی در فرهنگسرای مهر این سازمان، توانست به آمار 8 هزار مخاطب دست یابد وهمچنین در  قالب 10 اجرای ویژه مدارس و مهدکودک ها ارائه شد که حدود 3 هزار نفر مخاطب را با خود همراه ساخت تا با ثبت آمار 11 هزار تماشاچی، به یکی از پرمخاطب ترین نمایش های سال های اخیر تبدیل شود.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، با اشاره به مضمون این نمایش خاطرنشان کرد: «شنل قرمزی» یکی از  قصه های مشهور فولکلوریک اروپایی است که داستان دخترک و گرگی را روایت می کند که  می خواهد با فریب این کودک، او و مادربزرگش را طعمه کند.
سید ابوالفضل بنی حسینی در خصوص هدف از حمایت این سازمان از نمایش شنل قرمزی اظهار کرد: با توجه به محوریت این داستان بر مبنای عدم اعتماد به غریبه ها و نیز وقوع اتفاقات تلخ اخیر در خصوص کودکان و خردسالان و بروز ناهنجاری های اجتماعی در این زمینه، آگاه سازی این مقطع سنی می تواند نخستین گام برای مقابله با این پدیده ها و آسیب ها باشد.
محسن بلوری کارگردان این نمایش نیز با یادآوری اقتباس از داستان شنل قرمزی، اضافه کردن نکات طنز و آموزشی مختلف متناسب به کودک جامعه ایرانی و البته کاشانی به این نمونه نمایشی عنوان کرد: هدف از اجرای این نمایش تنها عرضه یک کار مفرح و سرگرم کننده برای کودک نبود بلکه نکات آموزشی مهم و کاربردی برای فرزندان نیازمند آگاهی اجتماع و همچنین خانواده های آنان بود.
وی همچنین با اشاره به حضور وحید رضا صادقپور، بهنام سراج ، زهرا خوشنان و محمد شریف به عنوان بازیگران این نمایش گفت: از دیگر عوامل اجرای این نمایش می توان به علی کلاهی طراح پوستر، بنر و دکور صحنه، محبوبه محمدزاده طراح و دوخت لباس، حامد کوثری سازنده و ضبط کننده موسیقی، دانیال ناظرحضرتی سازنده تیزر، کاظم پایواره و شیرین ابریشم کار به عنوان عکاس اشاره کرد.
نمایش شنل قرمزی کاری از گروه هنری کاشانه به همت سازمان فرهنگی ورزشی و با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و نیز نوشت افزار پارسه اجرا شد.
انتهای خبر/

نظرات کاربران