سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

05 آبان 1401 13:40 566 بازدید

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

جشنواره فردخت کاشان مکمل جشنواره بین المللی فجر و نمره آن ۲۰ است

جشنواره فردخت کاشان مکمل جشنواره بین المللی فجر و نمره آن ۲۰ است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در اختتامیه سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری"فردخت"که با رویکرد پوشاک ایرانی اسلامی به میزبانی کاشان برگزار شد، گفت: از لحاظ شاخصه‌های کارگروه مد و لباس در حوزه جشنواره‌های ملی، منطقه‌ای و تخصصی بویژه موضوع لباس اجتماعی، نمره جشنواره فردخت ۲۰ است.

سیدمجید امامی در این آیین که در تالار شهر برگزار شد با بیان اینکه دغدغه دولت در حوزه لباس، دسترس پذیری لباس زیبا، ساده، عفیفانه و ارزان است که مسیر آغاز آن امثال فعالیت‌های فردخت می‌باشد، این رویداد را به لحاظ تخصصی مکمل جشنواره‌های بین المللی مثل جشنواره فجر دانست که قابلیت مطرح شدن در این جشنواره را دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: این شورا آمادگی دارد آثار برگزیده فردخت را پس از دریافت مالکیت حقوقی صاحبان آنها در بهترین گالری‌ها و نمایشگاه‌های تهران و شهرهای دیگر به نمایش بگذارد.

مسئول کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کاشان به تنهایی اندازه چندین مرکز استان، شاخصه‌های مردمی فرهنگ، هنر و رسانه را در حوزه نوآوری صنایع خلاق، موسسات فرهنگی فعال و همچنین در حوزه فرهیختگان پر اراده برای تحولات فرهنگی دارد، افزود: برگزاری جشنواره‌هایی مانند "فردخت" نقطه ضعف‌های نظام فرهنگ پوشاک کشور را تا حد زیادی درمان و برطرف می‌کند و وظیفه می‌دانیم از تلاش مردم کاشان در این رویداد تشکر کنیم.

سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری"فردخت"برای آشنایی فارغ‌ التحصیلان و دانشجویان رشــته طــراحی و دوخت لبــاس با مشارکت ۱۶ نهاد رسمی کاشان و با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، مرکز فنی حرفه‌ای شهید موسویان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار شد.


نظرات کاربران