سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

09 آبان 1401 10:26 553 بازدید

معاون اجتماعی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان:

جشنواره فردخت کاشان کاری هنرمندانه برای پاسخگویی به نیاز جامعه در حوزه لباس است

جشنواره فردخت کاشان کاری هنرمندانه برای پاسخگویی به نیاز جامعه در حوزه لباس است

معاون اجتماعی و نماینده فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه فرهنگ، اساس و بن مایه همه تحولات اجتماعی است که روی فناوری، اقتصاد و سیاست تاثیر دارد و در عرصه هنر خودش را نشان می‌دهد، برگزاری سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری"فردخت"با رویکرد پوشاک ایرانی اسلامی به میزبانی کاشان را کاری هنرمندانه برای پاسخگویی به نیاز جامعه در حوزه لباس ذکر کرد.

ناصر چاووشی در اختتامیه سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری"فردخت"با تاکید بر اینکه ردپای فرهنگ در همه جا قابل مشاهده است و فرهنگ مقوله‌ای است که دارای بن مایه‌هایی ثابت و یک بخش متغییر است، گفت: اگر حجاب و پوشش را جلوه‌ای از فرهنگ بدانیم آن چیزی که در فرهنگ ثابت است پاکدامنی و عفاف و آن چیزی که متغییر است شکل و جلوه حجاب است.

به گفته وی، از آنجا که حجاب و پوشش متاثر از فرهنگ است و رسانه، ارتباطات، میزان و نوع فعالیت بانوان در جامعه، تنوع طلبی، حس زیبایی دوستی به مرور زمان می‌تواند شکل آن را تغییر دهد، برگزاری رویدادهایی نظیر فردخت می‌تواند تلاشی برای پاسخگویی به این تغییر باشد.

معاون اجتماعی و نماینده فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در اختتامیه سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری"فردخت"در تالار شهر کاشان به وقایعی که در حال حاضر در کف جامعه با آن روبرو هستیم و ناآرامی‌ها و نازیبایی‌هایی که اخیرا در جامعه مشاهده می‌کنیم، اشاره کرد و افزود: شاید نتیجه این وقایع آن باشد که ما در طراحی‌های فرهنگی خودمان کم کارهایی داشته‌ایم و باید بازنگری‌هایی صورت بگیرد.

وی، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به نوع دوستی، تنوع طلبی، زیبایی دوستی و فطرت انسانی بتوانیم مدل‌ها و اشکالی متناسب با شرایط روز و نیاز بانوان و پاسخگویی به این حسی که به صورت خدادادی و فطری در وجود بانوان است، اتفاقاتی مانند رویداد"فردخت" را رقم بزنیم.

سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری "فردخت"برای آشنایی فارغ‌ التحصیلان و دانشجویان رشــته طــراحی و دوخت لبــاس با مشارکت ۱۶ نهاد رسمی کاشان و با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، مرکز فنی حرفه‌ای شهید موسویان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار شد.


نظرات کاربران