سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

11 بهمن 1396 09:20 1352 بازدید

معاون مرکز مطالعات سازمان شهرداری‌ها‌ و دهیاری‌های وزارت کشور مطرح کرد

روند رو به رشد کاشان در برنامه‌ریزی فرهنگی/سازمان فرهنگی ورزشی می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد

روند رو به رشد کاشان در برنامه‌ریزی فرهنگی/سازمان فرهنگی ورزشی می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز مطالعات سازمان شهرداری‌ها‌ و دهیاری‌های وزارت کشورگفت: : کاشان مانند سایر شهرهای کاندیدای عنوان پایتخت کتاب در زمینه نوع تدوین برنامه، گزارش‌نویسی و برنامه‌ریزی فرهنگی پیشرفت و روند رو به رشدی داشته و بسیار باانگیزه ظاهر شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حجت‌الله غلامعلی در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی هنری شهر اظهار کرد: پس از شناسایی شهرهای منتخب برای جشنواره پایتخت کتاب و وجود رقابت نزدیک در این زمینه، فرآیند ارزیابی کاندیداها در قالب بازدیدهای میدانی نمایندگان کمیته داوران و کارشناسان صورت می‌گیرد که بازدید از کاشان نیز به این منظور صورت گرفت.

وی اضافه کرد: آشنایی با طرح‌ها، برنامه‌ها و اقدامات گروه‌های مشارکت‌کننده، اصناف، سازمان‌ها، گروه‌های خصوصی، کتابخانه‌ها و مجموعه‌های که مرتبط با حوزه چاپ و نشر کتاب هستند از برنامه‌های این بازدید به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز مطالعات سازمان شهرداری‌ها‌ و دهیاری‌های وزارت کشور با بیان اینکه مدیریت شهری با توجه به گستره فعالیت‌ها، وظایف و اختیارات در سطح شهر به عنوان یکی از گزینه‌های نقش‌آفرین در امر ترویج کتاب محسوب می‌شود گفت: این ایفای نقش هم از حیث تسهیل‌گری در فرآیند توزیع و اقدام در زمینه فراگیر شدن فرهنگ مطالعه است و هم از منظر تعامل با سایر دستگاه‌‌ها و مجموعه‌های شهری حائز اهمیت است که می‌تواند در امر ارتقای سرانه مطالعه موثر باشد

غلامعلی با اشاره به اینکه مجموعه‌های شهرداری موفق به تحقق هم‌افزایی با سایر دستگاه‌های فرهنگی متولی امر کتابخوانی شده‌اند، همگرایی ظرفیت‌های شهری و توانمندی‌های شهروندی را در این حوزه قابل تقدیر خواند.

 

غلامعلی،‌اقدامات انجام گرفته در حوزه کتابخوانی در شهرستان کاشان را خوب ارزیابی کرد و افزود: کاشان مانند سایر شهرهای کاندیدای عنوان پایتخت کتاب در زمینه نوع تدوین برنامه، گزارش‌نویسی و برنامه‌ریزی فرهنگی پیشرفت و روند رو به رشدی داشته و بسیار باانگیزه ظاهر شده است.

وی یادآور شد: بسیاری از شهرها پس از عدم توفیق در سال‌های اول و دوم در کسب عنوان پایتخت کتاب،‌انگیزه خود را برای رقابت از دست می‌دهند اما کاشان به واسطه زیرساخت فرهنگی و اعتقاد به پیشینه و توانمندی‌های خود همچنان بعد از سه دوره جدی در میدان حضور دارند.

این مسئول، فعالیت‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان را نیز ستود و تصریح کرد: این سازمان به واسطه پیشینه و تجربه‌ ارزشمند در حوزه فرهنگ، نسبت به بسیاری از شهرهای دارای سازمانی این چنینی، از ساختاری منسجم‌تر برخوردار بوده و می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد چراکه مردم کاشان مطالبه و مشارکت توأمان دارند و این سرمایه اصلی مدیریت شهری در عرصه فرهنگی و اجتماعی است.

شایان ذکر است در این بازدید برخی از اعضای هیئت داوران و شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره پایتخت کتاب ایران، از بخش‌های مختلف مجتمع فرهنگی هنری شهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان دیدن کردند.

 

انتهای پیام/


نظرات کاربران