سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

06 تیر 1402 13:32 361 بازدید

در راستای تبادل تجربیات و اجرای برنامه‌های مشترک:

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و قم تفاهم نامه همکاری امضا کردند

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و قم تفاهم نامه همکاری امضا کردند

در راستای تعاملات و تبادلات فرهنگی و اجتماعی در مسیر توسعه صنعت گردشگری و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی، تاریخی، طبیعی، هنری، ورزشی و تفریحی، تفاهم نامه‌ای فی مابین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و قم منعقد شد. 

در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان که با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر کاشان و مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در سالن جلسات شهید حسین مولوی شهرداری قم برگزار شد،با توجه به قرابتی که میان این ۲ شهر در حوزه‌های مذهبی، انقلابی، دفاع مقدس و زیارتی و نیز از لحاظ بُعد مسافت وجود دارد، شهرداری‌ها و سازمان‌های فرهنگی این ۲ شهر بر آن شدند، برنامه‌های مشترکی در حوزه فرهنگی، هنری، گردشگری، اجتماعی و آموزش‌های شهروندی را در قالب تفاهم نامه انجام دهند.

در نشست مذکور بعد از احصا ظرفیت‌های مشترک این ۲ شهر، یک تقویم کاری مشخص و تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های قم و کاشان امضا شد. 

ارائه خدمات و تسهیلات مناسب به شهروندان و گردشگران با هدف شناخت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی، جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری موجود، ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی و هنری و تفریحی از جمله اهداف انعقاد این تفاهم است.

مشارکت و همکاری متقابل در تجربیات و اجرای برنامه‌های مشترک در حوزه‌های آموزش شهروندی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی، برقراری همکاری‌های متقابل در زمینه توسعه دانش بینش و رونق صنعت گردشگری شهری و فراهم نمودن زمینه ارائه خدمات گردشگری به گردشگران، زائران و شهروندان هر دو شهر، معرفی ظرفیت‌های غنی فرهنگی، مذهبی، تاریخی  زیارتی و جاذبه‌های طبیعی، ترویج هنرهای سنتی و صنایع دستی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
 
 اتفاقات در این ۲ شهر و مناسبت‌های مذهبی اطلاع رسانی و تبلیغات و مباحث خدمات رسانی به زائران، جذب گردشگر و استفاده از منافع پایدار گردشگری نیز از دیگر مباحث این تفاهم نامه است.

این تفاهم‌نامه به امضای محمدعلی فرجی سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و حجت‌ الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌ قم رسید.


نظرات کاربران