سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

07 بهمن 1396 07:43 1647 بازدید

با حضور خانواده بیماران ناتوان از حرکت صورت گرفت

شاخه گل‌های تقدیر برای نمادهای ایثار / پرستاران گمنام در «مثل مادر»

شاخه گل‌های تقدیر برای نمادهای ایثار / پرستاران گمنام در «مثل مادر»

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در این ویژه‌برنامه که به مناسبت روز پرستار و با حضور خانواده‌های بیماران ناتوان از حرکت، معلولان و مددکاران برگزار شد از مادران و همسران بیماران در بستر و عاجز از انجام حرکت و فعالیت به عنوان پرستارانی گمنام و صبور تقدیر به عمل آمد.
مهدی جهادی رئیس سابق اداره بهزیستی کاشان در این آیین ضمن تجلیل از صبوری و استقامت خانواده‌های بیماران ناتوان از حرکت، پرستاری از بیمار در بستر و به اصطلاح زمین‌گیر را اقدامی ارزشمند و البته دشوار دانست و آن را نشانه عزم والا و ایمان راسخ همسران و مادران این بیماران قلمداد کرد.
در این مراسم، برخی از معلولان و ناتوانان جسمی حرکتی به بیان مشکلات و دغدغه های خود  پرداختند و از برخی بی‌توجهی ها نسبت به شرایط خاص خود در جامعه و در ادارات گلایه کردند.
اجرای نمایش با محوریت موضوع معلولیت از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه بود که به بیان مشکلات و چالش‌ها در برابر این قشر از جامعه با زبان طنز پرداخت.
در این آیین که با تقدیم شاخه گل به خانواده‌های بیماران همراه شد، به 12 خانواده دارای بیمار ناتوان از حرکت تشک طبی استاندارد به قید قرعه اهدا شد.
در حاشیه این ویژه‌برنامه کارگاه ویژه بیماران ناتوان از حرکت نیز برگزار  شد که در آن مددکار بهزیستی  به شیوه‌های صحیح نگهداری از بیماران و مقابله با عوارضی مانند زخم بستر،‌ تهدیدهای عفونی در نگهداری و...پرداخت.
ویژه‌‌برنامه «مثل مادر» با همکاری فرهنگسرای معراج سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه و اداره بهزیستی کاشان برگزار شد.
انتهای پیام/


نظرات کاربران