سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

04 خرداد 1395 13:59 3630 بازدید

در فصل گل و گلاب کاشان:

عطر انتظار در فرهنگ سرای فیض کاشانی می پیچد

عطر انتظار در فرهنگ سرای فیض کاشانی می پیچد

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، دومین شب شعر مهدوی با نام «عطر انتظار» چهارشنبه پنجم خرداد ماه ساعت 21 در فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی برگزار می شود.

پس از برگزاری موفق نخستین شب شعر مهدوی در سال گذشته و بازخوردهای خوبی که از آن دریافت شد امسال نیز به مناسبت میلاد امام زمان(عج) و همزمان با دهه مهدویت دومین شب شعر مهدوی تحت عنوان «عطر انتظار» با حضور سید حمیدرضا برقعی و مهدی رحیمی دو تن از شاعران برجسته آئینی کشور برگزار می شود.

در این برنامه باتوجه به نقش اثرگذار هنر شعر در اشاعه فرهنگ مهدویت و با در نظر گرفتن اهمیت و ارزش والای فرهنگ انتظار، علاوه بر شعرخوانی شاعران برجسته آئینی کشور، شاعران کاشانی نیز به قرائت تازه ترین اشعار خود با موضوع موعود، انتظار، منجی گرائی و همچنین ویژگی های منتظران خواهند پرداخت.

هدف اصلی از برگزاری این شب شعر قرائت اشعاری است که به مدح و ستایش حضرت ولی عصر(عج) می پردازد و در عین امید بخشی فرج ایشان را مژده می دهد و محمود شریفی متخلص به کمیل نیز مولودی خوانی و مدیحه سرائی در این محفل ادبی را به عهده دارد.

این برنامه که با بزرگداشت شاعر فقید استاد عباس حداد کاشانی و تجلیل از شاعر پیشکسوت آئینی استاد علی شریف و اجرای موسیقی مذهبی همراه خواهد بود توسط فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار خواهد شد.

نخستین شب شعر مهدوی با حضور شاعران فرهیخته کشورمان آقایان علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، عبدالجبار کاکایی و پرویز بیگی حبیب آبادی برگزار شد.

 


نظرات کاربران