سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

10 اسفند 1395 13:11 1796 بازدید

یک کارشناس مسائل خانواده:

فرزندان والدین بااقتدار از نظر روانی و اخلاقی سالم پرورش می یابند

فرزندان والدین بااقتدار از نظر روانی و اخلاقی سالم پرورش می یابند

کارگاه آموزشی با موضوع « سبک های فرزندپروری» ویژه والدین در مدرسه دخترانه عترت راوند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مصطفی صادقی در این کارگاه آموزشی که توسط توسط فرهنگسرا المهدی(عج) این سازمان برگزار شد اظهار کرد: داشتن انتظار زیاد برای اطاعت، برخوردهای تنبیه کننده، نداشتن ارتباط کلامی و دوطرفه با فرزند، تشویق نکردن استقلال فرزند، توقع فرمانبرداری بدون سؤال و بدون قید و شرط از آنها  از شیوه‌های تربیتی و فرزندپروری والدین به شمار می رود.
وی، با تاکید بر آفت های برخی رفتارهای تربیتی نظیر اعطای آزادی زیاد، پذیرش بی قید و شرط فرزند، نداشتن هنجارها و ارزش های معین، فقدان جهت دهی و شکل دهی رفتار فرزند و تنها حمایت کننده بودن اظهار داشت: در این شیوه رفتاری, فرزند ناپخته و بدون احساس مسئولیت بار می آید، همرنگ جماعت می شود، قدرت مدیریت و رهبری پیدا نمی کند.
این کارشناس خانواده خاطر نشان کرد:  ثابت شده است که فرزندان والدین بااقتدار(به خصوص پدر)، از نظر روانی و اخلاقی سالم و از نظر تحصیلی و اجتماعی موفق بار می آیند، زیرا والدین و فرزندان با هم گفتگوهای سازنده، صمیمانه و دوطرفه دارند.
صادقی اذعان داشت: مباحث جدی و صمیمانه خانوادگی که در آنها قواعد ارزشی و انتظارات، آموزش داده شده به تصمیم های مشخص می رسد و این امر به فرزند کمک می کند تا روابط اجتماعی را بهتر درک کند و نقش خود را به خوبی بشناسد و به سطح مطلوبی از قضاوت اخلاقی برسد.
وی تاکید کرد: وقتی پدر و مادر با برخوردهای سازنده خود، فرزندان را جهت دهی کرده و شکل دادند، فرزندان مسئول، پرورش یافته و موفق، منبع ارزشمندی برای تقویت اعتماد به نفس و رفتارها و روش های تربیتی والدین می شوند که نتیجه آن بار دیگر به سیستم خانواده باز خواهد گشت.
برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ از ویژه برنامه‌های این کارگاه‌های آموزشی است که با استقبال پرشور والدین دانش آموزان و دبیران مدارس منطقه راوند روبرو شده است.
 
انتهای خبر/


نظرات کاربران