سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

18 خرداد 1396 08:08 2225 بازدید

با حضور شهردار کاشان

«محفل نور» به مسجد سلمان رسید

«محفل نور» به مسجد سلمان رسید

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مسجد سلمان فارسی میزبان برنامه ای دیگر از طرح محافل نور در محلات کاشان بود که با استقبال ساکنان محله و همچنین جمعی از قاریان و حافظان کلام وحی همراه شد.

در این آیین که علاوه بر شهروندان کاشانی، سید محمد ناظم رضوی شهردار کاشان و همچنین جمعی از اعضای منتخب شورای اسلامی شهر نظیر سید مهدی ناظم رضوی، علی هاشمی طاهری و علی رضا مفرح  حضور داشتند حسن احمدی زاده قاری ممتاز، با نوای دلنشین خویش، فضای معنوی خاصی را به مراسم بخشید.

فاطمه کریمی، راوی نونهال کاشانی نیز که یکی از برگزیدگان دومین جشنواره قصه‌گویی داستان‌های قرآنی «سَبَق» به شمار می رود در ادامه به شیوه ای بسیار جذاب به روایت داستانی مبتنی بر کلام وحی پرداخت.

عبدالله احمدی حافظ کاشانی، نیز در ادامه با انتخاب حضار به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و توانمندی خویش را در توفیق میراث داری این واژه های نورانی عرضه کرد.

اجرای تواشیح توسط گروه «یاسین» از مسجدالقرآن پایگاه بسیج حضرت مسلم بن عقیل(ع) نیز توانست در کنار صوت قرآنی،  شور کم نظیری را به این آیین ببخشد.

برگزاری مسابقه قرآنی و اهدای جوایز به برندگان از جمله بخش های پایانی این برنامه محسوب می شد و همچنین در پایان جمعی از فعالان فرهنگی و قرآنی مسجد و محله و استاد اصفهانیان حافظ کلام وحی مورد تجلیل قرار گرفتند.

طرح «محافل نور در محلات کاشان» به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در 9 مسجد و محله دارالمومنین در شب های ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

افزایش شور و شوق قرآنی در میان شهروندان، رونق گرفتن جلسات تلاوت کلام وحی در مناطق مختلف، ایجاد همبستگی میان مراکز مختلف فرهنگی در محله ها، پرداختن جدی تر بر مبنای اصول و قواعد حرفه ای قرائت و تلاوت و معرفی الگوهای قرآنی در سطوح بالا برای نوجوانان و جوانان از جمله اهداف اجرای این طرح در محلات کاشان است.

انتهای خبر/


نظرات کاربران