سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

06 تیر 1402 13:43 369 بازدید

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان:

مراودات قم و کاشان بر اساس مشترکات فرهنگی دارای برکات زیادی است

مراودات قم و کاشان بر اساس مشترکات فرهنگی دارای برکات زیادی است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: مراودات و هم‌افزایی شهرهای قم و کاشان بر اساس مشترکات فرهنگی، اجتماعی و اقلیمی دارای آثار و برکات زیادی است و این ظرفیت مهمی به شمار می‌رود. 
 
 عفت پدرام‌فر در نشست هم‌اندیشی شهرهای تاریخی و انقلابی قم و کاشان در سالن جلسات شهید حسین مولوی شهرداری قم اظهار داشت: نزدیک‌ترین شهر از استان‌های دیگر به قم، کاشان است و این ویژگی مهم‌ترین عامل برای مراودات فرهنگی است.

وی عنوان کرد: توفیقی شد که در این نشست‌ها از برنامه‌های فرهنگی مطلع شویم، ویژگی‌ها و ظرفیت‌های این ۲ شهر ایمانی، بستری برای هم‌افزایی برنامه‌هاست تا با شهرهای دیگر نیز در ارتباط باشیم و داشته‌ها را به آن‌ها منتقل کنیم.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمنان گفت: ایده‌ها و طرح‌هایی که دشمن برای تخریب خانواده به کار می‌گیرد، باید به خوبی شناخته شوند و برای تحکیم خانواده تلاش کنیم و در این راستا لازم است، کمیسیون‌های تحکیم خانواده ایجاد و تقویت شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم، «فرهنگ شهروندی» است که در شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها به آن پرداخته می‌شود، اما باید توسعه یابد.

وی افزود: هر شهری، فرهنگ خاص خود را دارد و فرهنگ مشترک میان قم و کاشان که ۲ شهر دینی هستند، بسیار ارزشمند است، همچنین وجود حوزه علمیه قم به عنوان منشا تفکر دینی، اعتبار جایگاه شیعه را در دنیا از آن خود کرده است.

پدرام‌فر بیان کرد: مراودات فرهنگی می‌تواند این ویژگی‌ها را به جهان معرفی کند، در بحث اربعین بحث خواهرخواندگی با نجف و کربلا را داریم که سال قبل با نجف مطرح شد، در این خصوص پیرامون همکاری فرهنگی قراردادهایی منعقد شده است.

وی عنوان کرد: کاشان به عنوان شهر هیئت‌ها مطرح است، چرا که بر اساس هویت مسجد در زمان رسول الله(ص) برنامه‌هایی را در هیئت‌ها مدل‌سازی و پیاده‌سازی کرده و امروز هیئت در کاشان، فضا و پایگاهی برای برنامه‌های ورزشی، مشاوره‌ای، خانوادگی و فرهنگی است. 

این نشست به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار شد و در آن روسای شورای اسلامی شهرهای قم و کاشان و روسای سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های قم و کاشان و تعدادی از اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری این ۲ شهر حضور داشتند.


نظرات کاربران