سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

09 اسفند 1395 12:11 1885 بازدید

ویژه ایام فاطمیه

همایش بانوان فاطمی در شفاخانه ابوالفضل(ع)راوند برگزار شد

همایش بانوان فاطمی در شفاخانه ابوالفضل(ع)راوند برگزار شد

همایش «بانوان فاطمی» به مناسبت ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) در شفاخانه حضرت ابوالفضل(ع) راوند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، اکرم رسول زاده یکی از مبلغه های دینی این شهرستان در این مراسم که به همت فرهنگسرای المهدی(ع) این سازمان برگزار شد اظهار کرد: بالاترین هدیه حضور در مجلس عزای حضرت فاطمه زهرا(س) این است که پس از خروج از آن محفل تغییراتی را در رفتار و خلقیات خود مشاهده کنیم.

وی با اشاره به یخش‌هایی از زندگی نامه دختر گرامی پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) بیان کرد: حضرت فاطمه(س) فرزند پیامبر اکرم(ص)، همسر امیرالمومنین علی(ع) و مادر حسنین(علیهماسلام) و زینب کبری(س) است که در تاریخ ادیان ابراهیمی چنین شخصیتی با این  ویژگی وجود ندارد.

این کارشناس مذهبی افزود: مادر نقش مهمی در تربیت و پرورش فرزندان در جامعه بر عهده دارد و زنان مسلمان باید دختر رسول گرامی (ص) را الگوی تربیتی خود قرار دهند.

رسول زاده تصریح کرد: فاطمه (س) با حق و مدافع آن بود و در پشتیبانی از این اصل ارزشمند به شهادت رسید و فرزندان آن حضرت هم در دفاع از حق و اسلام راستین شهید شدند.

این کارشناس مذهبی در ادامه به راهکارهای اتصال به بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره(س) نیز در ایام فاطمیه نیز اشاره و بیان کرد: هر کس حضرت فاطمه(س) را بفهمد به شناخت همه اولیا و انبیا دست یافته است.

نوحه‌سرایی مداح اهل بیت(ع) و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه‌های این همایش بود که با استقبال بانوان منطقه راوند مواجه شد.

 


نظرات کاربران