سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

29 مرداد 1396 11:36 2062 بازدید

پس از 27 سال

کاروان آزادگان به کاشان و آران و بیدگل رسید

کاروان آزادگان به کاشان و آران و بیدگل رسید

حرکت نمادین کاروان آزادگان شهرستان های  کاشان و آران و بیدگل به مناسبت سالروز ورود اسوه های صبر و استقامت اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، دراین حرکت نمادین که نوعی شبیه سازی سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی به شمار می رفت آزادگان و یادگاران دوران دفاع مقدس در قالب کاروان آزادگان کاشان و آران و بیدگل به حرکت در میادین این دو شهرستان پرداختند.
در این حرکت نمادین تمام نمادهای خاطره انگیز سال 69 از جمله لباس آزادگان، نوع اتوبوس ها و حتی شعارها و نواهای آشنای آن روزها مورد استفاده قرار گرفت تا ورود نخستین کاروان آزادگان را به خوبی تداعی کند.
در ابتدای این حرکت آزادگان با حضور در گلزار شهدای امامزاده هادی(ع) بیدگل، نسبت به مقام شامخ شهدای راه حق ادای احترام کردند و در ادامه با حضور در آستان مقدس محمد هلال بن علی(ع) آران، با لاله های سرخ دشت شهادت تجدید بیعت کردند.
سپس حرکت  کاروان  به سمت کاشان ادامه یافت که پس از عبور اتوبوس حامل آزادگان از معابر و میادین اصلی این شهرستان به گلزار شهدای دارالسلام گلابچی کاشان منتهی شد که در آن آزادگان  با حضور بر مزار شهیدان یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.
این برنامه نمادین پس از عبور کاروان آزادگان از میادین مختلف کاشان و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با حضور یادگاران دوران ایثار و حماسه پایان یافت.
حرکت نمادین کاروان آزادگان کاشان و بیدگل برای دومین سال متوالی به ابتکار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همت فرهنگسرای علامه فیض کاشانی این سازمان و با همکاری موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان، بنیاد شهید آران و بیدگل، پلیس راهور، پادگان شهید کبریایی ارتش و ناحیه مقاومت بسیج کاشان و آران و بیدگل به مناسبت گرامیداشت ایام ورود نخستین کاروان آزادگان به میهن اسلامی در سال 69  اجرا شد.
انتهای خبر/


نظرات کاربران