سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

19 اردیبهشت 1397 19:46 1433 بازدید

شهردار کاشان درمراسم"روز کاشان"درنمایشگاه بین المللی کتاب تهران:

کاشان بزرگ کتابی است که هر برگی از آن به تصویر بزرگان تالیف زینت شده است

کاشان بزرگ کتابی است که هر برگی از آن به تصویر بزرگان تالیف زینت شده است

شهردار کاشان در مراسم"روز کاشان"که همزمان با ششمین روز از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد،کاشان بزرگ را کتابی معرفی کرد که هر برگ آن به تصویری از بزرگان تالیف، زینت شده و به امضا اهل خرد و اندیشه رسیده است.

سعید ابریشمی راد با تاکید بر ضرورت و عظمت کتاب و توجه به کتابخوانی گفت: در جامعه ای که نجوای کتابخوانی جاری باشد هرگز فریادهای هنجار ستیزی و اخلاق گریزی به گوش نخواهد رسید و تاریکی و ظلمت جهل و افراطی گری بر آن حاکم نخواهد شد.

به اعتقاد وی خواندن کتاب نه تنها موثرترین ابزار برای توسعه دانش و آگاهی است بلکه مهم ترین وسیله برای ارتقا ادب و ادبیات آن جامعه است.

شهردار کاشان گفت:توسعه همه جوامع بر بستر فرهنگی استوار است و حتما باید این توسعه در ارتقا فرهنگ عمومی جامعه جستجو شود و کتاب خوانی بیشترین تاثیر را در این زمینه دارد.

شهردار پایتخت کتاب ایران به جاودانه بودن و ماندگار شدن دانشی که از طریق کتاب در ذهن و دل افراد ایجاد می شود اشاره کرد و علت اینکه خداوند هم معجزه پیامبر را با قرآن و به عنوان معجزه جاوید نامیده را به این دلیل دانست.

سعید ابریشمی راد با اشاره به برنامه هایی که در موضوع پایتخت کتاب ایران تدوین شده،خاطر نشان کرد :برنامه های کاشان در پایتختی کتاب ایران همه با هدف این است که کتاب و کتاب خوانی به عنوان یک موضوع جذاب دربین آحاد جامعه شهری کاشان فراگیر شود و کتاب در برنامه زندگی ،کاری و همچنین مراودات تمامی افراد جامعه، جایگاه خاصی داشته باشد

وی تصریح کرد: از زمان انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران، شهرداری در هر برنامه ایی که برگزار  شده یکی از هدایایی که داده، کتاب بوده است و نمونه آن در زمینه تشویق مردم به تفکیک زباله و جمع آوری پسماندهای قابل بازیافت بوده که در قبال دریافت مواد قابل بازیافت در کنار سایر موارد اهدایی، کتاب نیز هدیه شده است.

وی یکی از شاخصه هایی که باعث پایتختی کاشان  شده است را تلاش مسئولین و دست اندر کاران ذکر کرد و یکی از ویژگی های منحصر به فرد شهر کاشان در عرصه کتابخوانی را برگزاری جایزه ادبی سیلک در زمینه کتاب های شعر و داستان برشمرد و آن را افتخاری برای این مرز و بوم دانست.

شایان ذکر است  با توجه به انتخاب کاشان به عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران در سال 97 غرفه ای با عنوان"کاشان پایتخت کتاب ایران" همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در مصلای امام خمینی برپا شده  و یک روز از نمایشگاه به نام روز کاشان معرفی شده که در آن فرصت بهینه انتقال فرهنگ و تناسبات فرهنگی از دریچه کتاب مورد توجه قرار گیرد.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا ۲۲ اردی بهشت ماه میزبان علاقه مندان در مصلای امام خمینی(ره)است.


نظرات کاربران