سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

10 شهریور 1397 12:02 935 بازدید

شهردار کاشان:

اجرای برنامه های فرهنگی برای توسعه اخلاق در شهر است

اجرای برنامه های فرهنگی برای توسعه اخلاق در شهر است

شهردار کاشان گفت: همه آنچه که در حوزه فرهنگ در شهرداری دنبال می شود به منظور توسعه و گسترش اخلاق در شهر است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، سعید ابریشمی راد در جشن"شمیم علوی"در بوستان ملت با تبریک عید سعید غدیر خم ،غدیررا تلاقی رسالت با کاروان امامت و یک اتفاق برای شیعیان، مرز جدایی حق از باطل و همچنین مکمل باورهای دینی دانست.

وی افزود: تاریخ درس بزرگی برای ما هست و به مردم ایران و کاشان باید احسنت گفت چرا که شهر کاشان در طول تاریخ همواره شیعه بوده و هزاران سال بعد از واقعه غدیر بدون اینکه دیده باشند از کسانی که غدیر را دیده اند معتقدتر علی را باور کرده اند.

شهردار کاشان با اشاره به اینکه کاشان شهر دارالمومنین و شهر نهج البلاغه است اظهار داشت: چهار کلمه  حقوق اجتماعی، عدالت، مساوات و مبارزه با ظلم در نهج البلاغه بیشتر از هر کلمه و واژه دیگری تکرار شده و طبق خطبه 216 نهج البلاغه که مربوط به حقوق اجتماعی است بالاترین حقوق از حقوق الهی در این خطبه ،حقوق مردم بر حاکمام و حقوق حاکمان بر مردم است.

ابریشمی راد در جمع اهالی منطقه لتحر با استناد به خطبه مذکور گفت: شاید بخش کوچکی از این حقوق به من به عنوان خادم شما برگردد همانطور که در این خطبه توصیه شده، مردم باید حق را بشناسند وبا تکالیف و ارتباط حق با مسئولیت شان آشنا شوند.

وی در قسمت دیگری از سخنانش با مد نظر قرار دادن خطبه 216 نهج البلاغه که مردم باید با حاکمانشان در کنار هم باشند و در صورتیکه حق حاکمان بر مردم و حقوق مردم بر حاکمان پاس داشته نشود، وحدت کلمه در بین مردم از بین می رود ، تفرقه ایجاد شده وامکان ظلم و ستم در جامعه فراهم می شود از شهروندان خواست برای اینکه در جامعه بر کسی ظلم و ستم نشود باید برای پاس داشت حقوق و تکلیف بین مردم  و حاکم رابطه ایجاد شود تا هم حق در جامعه عزت پیدا کند و مردم هم در تشخیص حق از باطل به اشتباه نروند، بین این دو عنصر رابطه بر قرار کنند و بایکدیگر همدل شوند.  

شهردار کاشان در این مراسم ضمن اشاره به حقوق سیاسی مردم که در نهج البلاغه مطرح شده تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم حق دارند که حکومت قدرتمند و مدیران لایقی داشته باشند من نیز سعی کردم از ابتدای فعالیت در حوزه شهرداری کاشان دست یاری به سوی همه شهروندان دراز کنم تا با شیوه مشارکتی، مردم ناظر اداره شهر باشند و تشکیل مجالس مشورتی محلات در تمام محلات و مناطق کاشان نمونه ای از این مورد است تا هم مردم ناظر بر امور شهر باشند و هم اجازه ندهند ما و مدیران خطایی داشته باشیم.

ابریشمی راد بر اساس نهج البلاغه یکی از موارد مطرح شده در حقوق اجتماعی را حقوق فرهنگی برشمرد و خاطر نشان کرد: بر اساس حقوق فرهنگی ، انسان ها در جامعه باید دارای شان و منزلت باشند و در این دوره که توفیق خدمتگزاری حاصل شده، تاکید  بر ارتقاء  فرهنگ عمومی را در دستور کار خود قرار داده ایم تا جامعه ای با اخلاق و احترام داشته باشیم.

وی در پایان، به مردم منطقه لتحر، مردمی که به معرفت و مرام مردانگی مانند همشهریان دیگر مناطق مشهور هستند،  دستمریزاد گفته و ابراز امیدواری کرد: تا با گسترش مکارم اخلاق در جامعه و توسعه اخلاق در شهر، به جای یک مسئول 310 هزار نفر مسئول و ناظر در امور شهری داشته باشیم.

گفتنی است، جشن"شمیم علوی"با اجرای مسابقه و نمایش طنز، تقدیر از دانش آموزان نمونه منطقه لتحر و فعالین فرهنگی همکار با پویش مردمی لتحر، اجرای ورزش باستانی توسط ورزشکاران زورخانه عیاران لتحر با حضور گسترده و پرشور همشهریان و گردشگران کاشانی طی همکاری مشترک فرهنگ سرای معراج سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ، مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان و پویش مردمی منطقه لتحر با اجرای برنامه های شاد و متنوع در بوستان ملت کاشان برگزار شد.


نظرات کاربران